فواید دیجیتال مارکتینگ

۷ فایده‌ی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چه فوایدی دارد؟ آیا می‌توانیم تمرکز کامل بازاریابی شرکت و محصولاتمان را بر پایه بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ قرار دهیم؟

فواید بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

این روزها پیشرفت فناوری و توسعه‌ی تکنولوژی باعث شده بازارها از حالت سنتی به دیجیتالی تبدیل شوند. مشتریان محصولات آنلاین روز به روز بیشتر می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده ۸۹٪ مردم برای خرید از اینترنت راهنمایی می‌گیرند و ۷۹٪ درصد آنها خریدهایشان را از طریق اینترنت انجام می‌دهند.

حالا این سوال مطرح می‌شود چگونه این مشتریان را جذب کنیم؟ پاسخ شما ((بازاریابی دیجیتال)) است.

در این مقاله ۷ مزیت دیجیتال مارکتینگ را باهم بررسی می کنیم :

۱ – بازاریابی دیجیتال قوی ترین شکل بازاریابی است.

بازاریابی دیجیتال این پتانسیل را دارد که راه رسیدن به مشتریان دلخواهتان را هموار کند. در اینجا مثالهایی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال برایتان می‌زنیم که به شما کمک می‌کند تا کسب وکارتان را به بازار هدف خود نزدیک کنید.

شرکت شمع‌سازی Nidhi، فروش خود را در یک دوره‌ی سه ماهه با استفاده از رسانه های اجتماعی ۷۱۴٪ افزایش داد.

شرکت جواهرسازی  Forever Diamonds، طی یکسال توانست با کمتر ۱دلار در هر مشارکت و ترافیک مشتریان خود را افزایش دهد.

یک شرکت فروش تجهیزات برفی در ۵ ماه، $96,664.98 دلار از طریق سئو بدست آورد.

۲ – استفاده از تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ ارزان‌ترین روش برای تبلیغ کسب و کارتان است.

یکی از مهمترین مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ ارزان بودن آن است. در روش بازاریابی سنتی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود، رقابت با شرکتهای بزرگ با فضای تبلیغاتی گسترده بسیار دشوار خواهد بود. بازاریابی دیجیتال برای اینگونه شرکت‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

در نظر بگیرید که یک کسب و کار کوچک با هزینه‌ی کمتر از ۳ دلار می‌تواند محصول خود را به بیش از ۱۰۰۰ نفر با استفاده از رسانه‌های اجتماعی  نمایش دهد. در حالی که همان تبلیغ از طریق تبلیغات تلویزیونی حدود ۲۸ دلار هزینه می‌برد.

سئوی وبسایت (مرورگرها)، تولید محتوای دیجیتال، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام جزء رایج‌ترین تکنیک‌های  بازاریابی دیجیتال در حال حاضر می‌باشند. البته روشهایی مانند پرداخت از طریق هر کلیک و یا پیامکهای تبلیغاتی نیز می‌توانند کارتان را سرعت ببخشند.

۳ – دیجیتال مارکتینگ بهترین شکل برای اندازه‌گیری میزان فروش است.

چگونه پی ببریم که بازاریابی ما موثر است و کسب و کار ما کار می‌کند؟

تنها را پیدا کردن پاسخ این پرسش این است که در طول زمان موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید. در حالی که اندازه‌گیری میزان مخاطب بازاریابی سنتی نظیر تبلیغات تلویزیونی دشوار است، هر روشی در بازاریابی دیجیتال قابل سنجش است، این مزیت یکی دیگر از دلایل خوب برای سرمایه‌گذاری در بازاریابی دیجیتال است.

شما در Digital Marketing روش‌های مختلف برای عرضه‌ی بهتر محصول خود را می‌سنجید و می‌توانید از میان آنها بهترین را انتخاب کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنید.

۴ – یکی از بزرگترین مزیت‌های بازاریابی دیجیتال این است که شما می‌توانید مشتریان دلخواه خودتان را هدف قرار دهید.

زمانی که شما از سیستم سنتی برای تبلیغ کارتان استفاده می‌کنید، مثلا چاپ آگهی در یک مجله‌ی تبلیغاتی یا نصب بیلبورد، می‌توانید حدس بزنید چه کسانی تبلیغ شما را می‌بینند؟ چند درصد آنها مشتریان شما هستند؟

سئوی سایت (که یکی از خدمات اصلی ماست) این امکان را به شما می‌دهد که به مشتریانی که در وب کالایی نظیر محصول شما را جستجو می‌کنند دسترسی پیدا کنید. همچنین تکنیک‌هایی مانند پرداخت بابت هر کلیک تبلیغاتی یا انتشار ویدئوهای تبلیغاتی در اینترنت (که یکی از خدمات اصلی ماست) برای معرفی محصولتان جامعه‌ی فروش مورد علاقه‌ی خودتان را هدف قرار دهید.

۵ – بیشتر مردم خرید خود را از اینترنت استارت می‌زنند.

بسیاری از ما زمانی که نیازمند اطلاعات در زمینه‌ی مورد نظرمان هستیم، از گوگل یا دیگر موتورهای جستجو استفاده می‌کنیم. مصرف‌کنندگان شما هم دقیقا همینگونه هستند زمانی که دنبال طرز مصرف یک کالا  می‌گردند یا وقتی که می‌خواهند مشکلی را برطرف کنند یا دنبال جواب سوالی می‌گردند، در اینترنت جستجو می‌کنند.

این یک فرصت فوق‌العاده برای شماست تا با تولید مطالب و محتواهای جذاب (که یکی از خدمات اصلی ماست) میزان بازدید در وب‌سایتتان را افزایش داده و در نتیجه به مشتریان دلخواهتان برسید.

۶ – مشتریان شما در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند ، Digital Marketing کلید جذب آنهاست.

شاید می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین مزایای Digital Marketing همین است. ۲.۳ میلیارد نفر از جمعیت کره‌ی زمین عضو شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک ، اینستاگرام ، تلگرام و توییتر و… هستند.

کافی‌ست با محتوای مناسب نظیر تبلیغات انیمیشن و موشن گرافیک (که یکی از خدمات اصلی ماست) آنها را مجذوب کار خودتان کنید.

۷ – دیجیتال مارکتینگ فراتر از مرزهاست.

با بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای کوچک نیز می توانند محصولات و خدمات خود را در سطح ملی یا حتی بین المللی به فروش برسانند. اگر کسب و کار شما به یک مکان خاص محدود نمی شود، می توانید از بازاریابی دیجیتال برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر خود در سراسر جهان استفاده کنید. این به کسب و کارهای کوچک اجازه می دهد که مخاطبان جدید را برای محصولات و خدمات خود پیدا کنند.

نتیجه‌گیری :

در این مقاله ما با فواید دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر کسب‌وکارمان آشنا شدیم. بازاریابی دیجیتال در حالی که ارزان‌ترین روش برای تبلیغ کسب‌وکارتان است می‌تواند صدای شما را تا آنسوی مرزها برساند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بازاریابی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتالی است.

وب‌سایت ما فضایی ایجاد کرده است که می‌تواند شما را برای دستیابی به این اهداف یاری کند. اگر سوال یا پیشنهادی داشتید ما آماده پاسخگویی به شما هستیم…

5/5 - (2 امتیاز)

وقتی خوشحالی بنویس. وقتی ناراحتی بیشتر بنویس! کلمات وقتی روی کاغذ میاریمشون، قدرت می‌گیرند و وقتی خونده می‌شن قادرند جادو کنند! در می‌چند می‌نویسم برای شما! همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =