چگونه به کودکان اسباب‌بازی بفروشیم؟

چگونه به کودکان اسباب‌بازی بفروشیم؟

امروزه سرانه‌ استفاده از تلفن همراه و رایانه‌ها به شدت رو به افزایش است. کودکان نیز از قاعده‌ استفاده کنندگان این وسایل مستثنی نیستند و با این‌که بهره‌گیری آن‌ها از وسایل الکترونیکی، در بسیاری از موارد اجتناب ناپذیر است، اما این استفاده‌ مکرر و کنترل نشده‌ کودکان امروزی از تلفن همراه باعث آسیب چشم، مغز و شنوایی آن‌ها شده و همچنین به ضعف در ستون فقرات آنان می‌انجامد. کودکانی که مدام با گوشی موبایل کار می‌کنند ممکن است دچار اختلال در یادگیری شده و قدرت خلاقیتشان به شدت پایین بیاید.

در گذشته کودکان بیشتر با اسباب بازی‌های متنوع -مانند عروسک‌ها، دوچرخه، ماشین‌ها و یا بازی‌ فکری، بازی می‌کردند و همین امر باعث تقویت حواس آنان و در نهایت افزایش خلاقیتشان می‌شد. بازی با اسباب بازی‌ کودک را وادار به فکر کردن می‌کند و به او یاد می‌دهد که برای سرگرم کردن خود، چطور باید از ذهنش استفاده کند. به این ترتیب، IQ و همچنین هوش هیجانی کودک تقویت شده و سلامت روانش تا حد زیادی تضمین می‌شود. بنابراین، عرضه‌ اسباب بازی کودک مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی به حساب می‌آید و ما در این مقاله به دنبال این هستیم که راه‌هایی کارآمد را برای ارائه‌ اسباب بازی‌های خوب و خلاق به کودکان، معرفی کنیم.

در مقاله‌ی دیگری نحوه‌ی فروش کتاب به کودکان نیز صحبت کرده‌ایم، پیشنهاد می‌کنیم، آن مقاله را هم مطالعه کنید.

ساخت صفحه‌ اینستاگرام برای فروش اسباب بازی کودک

ساخت صفحه اینستاگرامی برای فروش اسباب بازی کودک

در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌ خانگی، استفاده از صفحات مجازی همچون اینستاگرام چنان در بین خانواده‌ها جا افتاده است که هر شخص بخش زیادی از طول روز را به گشت و گذار در آن اختصاص می‌دهد. والدین و فرزندان برای سرگرم شدن، به عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرامی متوسل می‌شوند، در نتیجه اینستاگرام -فارغ از آسیب‌هایی که استفاده‌ زیاد از آن به افراد وارد می‌کند- می‌تواند بستری مناسب برای ترغیب والدین به خرید محصولاتی مناسب برای کودکانشان باشد.

طراحی صفحه‌ای با فضای صمیمی و رنگارنگ، نظر کودکان و والدینشان را به محتوای پست‌ها جلب می‌کند. کودکان لازم دارند تا ویژگی‌هایی را در اسباب‌بازی‌ها و بازی فکری‌ کودک ببینند، که نمی‌توانند در موبایل و تبلت آن‌ها را پیدا کنند؛ پس با عکس‌برداری حرفه‌ای از اسباب بازی‌ و تولید محتوایی جذاب برای توضیح کارکرد آن، می‌توان کودکان را به آن علاقه‌مند کرد.

ساخت تیزر و ویدیو برای معرفی اسباب بازی کودک

ساخت تیزر ویدیویی

محتوای تصویری نقش بسیار پررنگی در جلب توجه کودکان به اسباب بازی دارد؛ همچنین بچه‌ها از طریق تماشای ویدیو در مورد یک موضوع، می‌توانند به درک بهتری از آن موضوع برسند، چرا که تصاویر رنگارنگ و مهیج، همراه با صداها و موسیقی قابل توجه، دقت آن‌ها را تا حد زیادی بالا می‌برد.

فیلم‌برداری و تهیه‌ ویدیو از بچه‌ها حین بازی کردن با اسباب بازی کودک و انتشار آن در فضاهای مجازی، می‌تواند توجه بسیاری را از مخاطبین محتوای -کودکان- را به خود جلب کند. کودکان از دیدن افراد هم‌سن خود در حال انجام بازی‌های دسته‌جمعی، بازی فکری و یا بازی‌های رومیزی، لذت برده و آرزو می‌کنند که عضوی از آن جمع باشند. این مسئله میل آن‌ها به بازی با اسباب بازی را نسبت به تلفن همراه بیشتر کرده و سرانه‌ فروش اسباب بازی را بالا می‌برد.

ساخت وب‌سایت فروش اسباب بازی

ساخت وب‌سایت فروش اسباب‌بازی

با توجه به گسترش شهرها و افزایش مدرنیته، تجارت اینترنتی روز به روز بین مردم محبوب‌تر شده و به صورت رفتاری عامیانه‌تر در می‌آید. با رشد جمعیت و تکنولوژی، نیاز به طراحی سایت فروشگاهی نیز به همان اندازه احساس می‌شود؛ چرا که عواملی مانند شلوغی شهرها، دشواری حمل و نقل و تعدد محصولات باعث سختی خرید حضوری می‌شود. از طرفی خرید و فروش اینترنتی مزایای بسیار زیادی نسبت به فروشگاه‌ها دارد؛ معرفی محصولات به صورت اینترنتی خیلی راحت‌تر و گسترده‌تر انجام می‌شود، خرید و فروش اینترنتی به صرفه‌جویی در وقت و هزینه کمک می‌کند و پیدا کردن محصولات مورد نظر برای مشتریان، در خرید اینترنتی راحت‌تر است.

با توجه به اهمیت خرید و فروش اینترنتی، نحوه‌ طراحی وبسایت‌ها دارای اصول روانشناسی بسیاری است. اول از همه قالب سایت باید با محتوای آن تناسب داشته باشد، فضای سایت باید متناسب با گروه سنی مخاطبانش طراحی شود و نه آن‌قدر خلوت باشد که توجهی جلب نکند، نه آن‌قدر شلوغ که موجب بر هم خوردن آرامش روان شود.

در طراحی صفحه‌ اصلی سایت فروشگاه‌های اسباب ‌بازی کودک بهتر است بیشتر از تصاویر و کمتر از متن استفاده شود تا در وهله‌ اول نظر خود کودک را جلب کند. اما ارائه‌ توضیحات در مورد اسباب بازی‌ها هم نباید فراموش شود. استفاده از رنگ‌های روشن و آهنگ‌های شاد نیز از اهمیت زیادی برخورد است.

نتیجه‌گیری

تبلیغات نقش موثری در افزایش فروش محصولات دارد؛ معرفی صحیح محصولات و ارائه‌ اطلاعات درست به مشتریان، میزان اعتماد آن‌ها را به عرضه ‌کننده‌ محصول بیشتر کرده و در نهایت فروش را تا حد خوبی بالا می‌برد. از طرفی، کودکان مخاطبانی حساس بوده و در نحوه‌ عرضه‌ محصولات مورد نیاز آن‌ها مانند کتاب، اسباب بازی، لباس و… باید دقت کافی نمود تا مبادا آسیبی به ذهن و جسم آن‌ها وارد شود. آنان آینده‌ جامعه را تشکیل می‌دهند و ساخت و ارائه‌ محتوای درخور ذهن آن‌ها، از حیاتی‌ترین مسائل است.

گرافیک محتوا: ثنا دوشابچی

استفاده‌ مکرر از تلفن همراه باعث ضعف بینایی کودک، بروز مشکلات عصبی و اختلالات ذهنی، چاقی، تنبلی و اعتیاد کودکان به وسایل الکترونیکی می‌شود. اما در نقطه‌ مقابل این امر، بازی فکری کودک قدرت ذهن او را تقویت می‌کند و به افکار و خلاقیتش جهت می‌دهد. اسباب بازی‌هایی از قبیل دوچرخه، اسکیت، توپ و… نیز فعالیت بدنی کودک را افزایش داده و از بروز چاقی و بیماری‌های جسمی در کودک جلوگیری می‌کند.

قرنطینه‌ خانگی در دوران شیوع ویروس کرونا، آسیب‌های زیادی به وضعیت روحی و روانی خانواده‌ها وارد کرده است. همین مسئله باعث شده که والدین و فرزندان بیشتر وقت خود را به فعالیت در فضاهای مجازی اختصاص دهند، پس تعداد مخاطبان این صفحات، رشد چشم‌گیری نسبت به دو سال گذشته داشته و این فرصتی مناسب برای فروشندگان محصولات مختلف، اللخصوص اسباب بازی کودک است. آن‌ها می‌توانند با معرفی محصولات خود در صفحات اینستاگرامی توجه بیشتری را از افراد بخرند و کسب و کاری موفق‌تر داشته باشند.

برای جلب توجه کودکان زیر 7 سال، باید بیشتر از تصاویر استفاده شود تا متن، اما لازم است که برای آگاهی والدین توضیحات کامل در مورد اسباب بازی‌ها در سایت موجود باشد؛ توضیحاتی از قبیل گروه سنی وسیله، نحوه‌ استفاده، کارکرد و تاثیر آن روی ذهن و جسم کودکان. قالب سایت باید از رنگ‌های باز و روشن تشکیل شده و طراحی آن طوری باشد که هیجان را در بچه‌ها برانگیخته کند، اما باعث بر هم خوردن آرامش روان آن‌ها نشود.

کودکان بیشتر اطلاعاتشان را از طریق دیدن، از دنیای بیرون دریافت می‌کنند. چشم‌ها برای کودکان ابزار شناخت هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا بر علمشان در مورد جهان پیرامون بیفزایند. از این جهت، عکس‌برداری حرفه‌ای از اسباب بازی‌ها و یا ساخت ویدیوهایی از بچه‌ها در حال بازی کردن، می‌توان از بهترین راه‌های عرضه‌ اسباب بازی به کودک باشد؛ چرا که آن‌ها از طریق این عکس‌ها و ویدیوها می‌توانند اسباب بازی‌ها را بشناسند، علایق خود را از بین آن‌ها شناسایی کنند و تصمیم به خرید آن‌ها بگیرند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

وقتی خوشحالی بنویس. وقتی ناراحتی بیشتر بنویس! کلمات وقتی روی کاغذ میاریمشون، قدرت می‌گیرند و وقتی خونده می‌شن قادرند جادو کنند! در می‌چند می‌نویسم برای شما! همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =