Article

Article


نوعی از محتوای نوشتاری، که اکثرا متنی آموزشی در مورد موضع خاصی باشد، است. مقالات خاص آموزشی به طور کلی طولانی تر، مفصل تر و پر محتوا تر از مقالات خبری هستند.


سرفصل‌های محتوا

مقاله چیست؟

مقالات بخش مهمی از محتوا هستند که می توانند از داستانی که به یک محصول یا خدمات مرتبط است الهام بگیرند. محتوای مقاله می تواند بر مشکلی در یک حوزه ی کاری خاص تاکید کند، درباره وقایع جاری بحث کند، و یا توضیح دهید که چطور ایده ها و رویدادها می توانند به شرکت شما مربوط شوند. برای سوق دادن ترافیک به سمت سایت شرکت تان مقاله ها باید متناسب با مخاطبان تان باشد و به گونه ای باشد که توجه آن ها را جلب کند. قبل از انتشار مقاله باید اطمینان حاصل کنید که این مقاله بتواند در موتورهای جستجو رتبه ی قابل قبولی به دست آورد تا به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

علاوه بر محتوا، یک مفهوم گرامری برای کلمات وجود دارد که می تواند یک اسم را تعریف کند و درک بهتری درمورد داستانی که گفته شد به خواننده می دهد.

در این مقاله، ما مقالات نوشتاری، نشانه گذاری مقاله، و نحوه استفاده از نشانه گذاری مقاله برای بهبود سئو را شرح خواهیم داد.

مقاله ی نوشتاری چیست؟

یک مقاله نوشتاری معمولا توسط یک تولیدکننده ی محتوا نوشته شده است تا رابطه ای با مخاطبان هدف برند ایجاد کند و نیز دیدگاه های عملی را به کاربران ارائه دهد. به عبارت دیگر، شما درحال اعمال مستقیم دانش و تجربه و اشتراک گذاری آن با کل دنیا هستید تا استفاده شود و مفید باشد.

صرف نظر از حوزه ای که در آن مشغول به کار هستید، محتوای مقاله ی باکیفیت فرصتی ایجاد می کند تا مشتریان بالقوه را جذب کنید و ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت تان بکشانید. علاوه براین ، یک تولیدکننده محتوا که در تعریف کردن داستان از جانب برند سابقه داشته است می تواند احتمال جذب مشتریان جدید و درعین حال ارتباط برقرار کردن با رهبران فکری بانفوذ در حوزه ی کاری تان را افزایش دهد.

نمونه هایی از مقاله های نوشتاری

یک تولیدکننده محتوا درمورد نحوه ی نوشتن یک مقاله گزینه های گوناگونی دراختیار دارد. پس در اینجا دو نمونه از مقالاتی که می تواند نوشته شود تا مخاطبان حوزه ی کاری را هدف بگیرد آورده شده است:

مقالات وبلاگ

پست های وبلاگ نقش مهمی در افزایش ابتکارات بازاریابی محتوا دارند و معمولا کوتاه هستند. اگر به شکل موثری نوشته شوند در موتورهای جستجو رتبه ی بالایی کسب می کنند و کاربران می توانند وقت بگذارند و آن ها را مستقیما از صفحه ی وبلاگ بخوانند و در کانال های خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اگر فرصت کمی دارید و نیاز به توزیع به موقع مطالب دارید ،پست های وبلاگ می توانند به شما کمک کنند. با این حال، محتوا باید برای خوانندگان ارزشمند باشد تا نرخ تبدیل را افزایش دهد. شما می توانید وقتی درحال تولید محتوای وبلاگ هستید از این دستورالعمل های پایه استفاده کنید تا شانس ماندن خوانندگان در صفحه ی تان را افزایش دهید.

  • مقالات وبلاگ باید به اندازه کافی طولانی باشد تا پیام شما را به طور کامل توضیح دهد و منتقل کند
  • موضوعات وبلاگ باید مربوط به وب سایت تان باشند
  • محتوا باید دربرگیرنده ی لینک هایی به منابع خارجی و داخلی باشد

محتوای فرم بلند

محتوای فرم بلند روش دیگری برای شماست تا پیامی را که میخواهید به مخاطبان هدف تان منتقل کنید با دقت شرح دهید و عمیقا درک کنید که چطور این محتوا بر آن ها تاثیر می گذارد. راهنما ها یکی از بر ترین اشکال محتوای فرم بلند برای مخاطبان تان هستند زیرا آن ها اطلاعات جامعی برای آموزش بینندگان در مورد یک محصول یا سرویس ارائه میکنند.

یکی از مهم ترین ویژگی های محتوای فرم بلند این است که خوانندگان باید با اطلاعات ارزشمندی مواجه شوند تا آن ها دلیلی برای تعامل با شما داشته باشند، سوالاتی بپرسید و به دنبال راه حل هایی باشید که به آن ها کمک کنید اهدافشان  را محقق سازند. تعداد واژگان بهتر است حدود 5000 تا 10000 کلمه باشد. شما همچنین میتوانید از یک گزارش رسمی اطلاعات جمع آوری کنید و آن را به یک مقاله ی داستان مدار تبدیل کنید ، تازمانی که داستان شما رابطه بهتری با مخاطبان تان برقرار کند و داده هایی که ارائه کرده اید را شرح دهد.

چطور یک محتوای مقاله بنویسیم

در زیر یک بررسی اجمالی کامل از اینکه چطور مقاله ای بنویسید که مخاطب تان را آگاه کند و از فعالیت های بازاریابی تان حمایت کند آورده شده است.

موضوع را انتخاب کنید و به تحقیق بپردازید

موضوعی را انتخاب کنید که مخاطب هدف تان را به دام بیندازد. اگر شما با یک مشتری کار میکنید آنالیز چهارگانه قدرت ها ، ضعف ها ، فرصت ها، و تهدید ها  را برای حوزه ی کاری شان انجام دهید تا مشخص کنید چه نوع رقابتی دارند و محتوای مورد نیاز حوزه کاری آن ها چیست . بعد از شناسایی آنالیز موارد فوق ، میتوانید تحقیق کلید واژه ای انجام دهید تا بهتر درک کنید که چه موضوعات کلیدی ارزشمند هستند .

نیاز های مخاطب را بشناسید

نتایج آنالیز چهارگانه از مشتری تان میتواند یک بررسی اجمالی کامل از اینکه چه کسانی بازیگران اصلی در صنعت آن ها هستند و چه کسانی مورد هدف آن ها هستند، به دست دهد. ببینید که میتوانید مخاطب هدف تان را در سه کلمه خلاصه کنید تا کشف کنید که سعی دارید کدام ترکیب جمعیتی  را متوجه خود سازید. برای مثال بسته به موضوعی که درمورد آن می نویسید یکی از مخاطبان هدف تان ممکن است متخصصان جوان باشند .

تحقیقات را اجرا کنید

حتی با آنالیز چهار گانه شما نیاز دارید درمورد اخبار جاری در حوزه کاری مشتری تان تحقیق کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود در مورد چیزی که  مینویسید مفهوم پردازی کنید و ممکن است بتوانید موضوع را به اتفاقات جاری ربط دهید . اگر اطلاعات آماری و رفرنس ها را در داستان های جدید در مقالات تان  می گنجانید ، حتما یک لینک یا رفرنس در درون متن به منبع آن قرار دهید.

برخی عناصری که باید در تحقیق تان به دنبال آن ها باشید عبارت اند از :

  • آمار
  • نقل قول ها از متخصصان حوزه کاری
  • تعریفات دیکشنری (درصورت امکان)
  • داستان های صنعت
  • داده هایی از کانال های خبری
  • منابع مربوط به صنعت

پیش نویس تان را پاک کنید

هنگام نوشتن اولین پیش نویس باید روی نوشتن متمرکز باشید. پس از پایان کار به عقب برگردید و کل مقاله را ویرایش کنید .ویرایش پس از نوشتن موجب صرفه جویی در وقت و تجدید نظر های متعدد در طول مسیر میشود و به شما این فرصت را می دهد که قبل از اتمام مهلت داده شده، کارتان را به اتمام برسانید .

پیام مقاله خود را مشخص کنید.

اگر قصد دارید محتوای معنا داری را به مخاطب درستی تحویل دهید ،باید دقیق باشید.شما میخواهید وقتی با یک مشتری تعامل میکنید ، مخاطب تان بفهمد که اقدام بعدی او چه باید باشد. معمولا از آن ها میخواهید که روی یک لینک ثبت نام مربوط به یک خبر نامه کلیک کنند یا از وب سایت آن ها بازدید کنند تا رابطه ی خود را با آن ها حفظ کنند . بنا بر این شما میتوانید مراجع یا مشتری را در وضعیتی قرار دهید تا یک محصول یا سرویس را خریداری کند ، که میتواند منجر به  فروش محصولات یا امکانات دیگری شود که شرکت ارائه میدهد.

بخوانید ، بازبینی کنید و گام های یک تا پنج را دوباره تکمیل کنید

اطمینان حاصل کنین که از استراتژی ای استفاده می کنید که وقتی نوشتن و ویرایش کردن تان به اتمام رسید کمک میکند تا کارتان را تصحیح کنید، مثل خواندن پیش نویس تان با صدای بلند ، خواندن کار تان به ترتیب معکوس ، یا ایجاد یک چشم انداز متفاوت به وسیله تغییر دادن اندازه فونت .

درزیر برخی سوالات آورده شده است که کمک میکند در حین فرایند ویرایش، خطا ها را پیدا کنید :

  • آیا مهم ترین اطلاعات را گنجانده اید ؟
  • آیا کارتان یک نظم منطقی دارد ؟
  • مهم ترین اطلاعاتی که درحال انتقال آن به خوانندگان هستید چیست ؟
  • آیا محتوای شما خوانندگان را به سمت یک اقدام مثل ارتباط با مراجع هدایت میکند ؟

نکات اضافی درمورد نوشتن محتوای مقاله

شما می توانید از نکات زیر استفاده کنید تا مقاله ای با کارایی بالا بنویسید:

  • متوجه نتایج جستجو باشید: اگر درحال نوشتن درمورد موضوعی هستید، آن را در موتورهای جستجو سرچ کنید تا بفهمید چه چیزی در ریچ اسنیپت (Rich Snippet) وجود دارد. آنچه در ریچ اسنیپت نمایش داده می شود می تواند سرنخی برای نحوه نوشتن مقاله ی شما باشد. یک جستجو درمورد بازاریابی محتوا ، تعریف آن را در ریچ اسنیپت نشان می دهد، بنابراین گنجاندن تعریفی از بازاریابی محتوا در بالای متن مقاله تان احتمال جستجو توسط کاربران را بیشتر می کند.
  • آنچه باعث حواس پرتی شما می شود را درک کنید: حتما وقتی می نویسید تلویزیون تان را خاموش کنید، و نیز تلفن تان را از میز کارتان دور نگه دارید،تا وسوسه نشوید پیامک ها و یا پست های شبکه های اجتماعی را چک کنید. وقتی شما روی موضوعی که می خواهید درمورد آن بنویسید تمرکز کنید، ایده ها آزادانه جریان می یابند، پس چیزی که حواس تان را پرت می کند بشناسید تا بتوانید روی موضوع موردنظر تمرکز داشته باشید.
  • فضای کاری تان را عوض کنید: کارکردن در فضای دیگری به غیر از خانه می تواند الهام بخش شما در نوشتن مقاله درباره ی مراجع تان باشد. یک کتابخانه، کافی شاپ یا ساحل می تواند مکان های ایده آلی برای شما باشد، مکان هایی که می توانند ایده یا زاویه ی دید جدیدی برای مقاله شما ایجاد کنند.
  • صدای فعال را حفظ کنید: صدای فعال عملی را که سوژه در حال انجام آن است توصیف می کند. به عبارت دیگر لحن مقاله ی شما را در حالت فعلی نگه می دارد، و این باعث می شود کاربران بتوانند آنچه را که می نویسید راحت تر درک کنند. مطمئننا شما نمی خواهید متنی بنویسد که خواننده سعی کند از پیام های پنهانی که قصد انتقال آن را دارید رمزگشایی کند.

اسکیمای(Schema) مقاله چیست؟

اهمیت نوشتن مقاله ای باکیفیت با دستور زبان درست از این رو است که می تواند توسط موتورهای جستجو انتخاب شود. یکی از آخرین پیشرفت ها در بهینه سازی موتور جستجو (سئو) ،نشانه گذاری های اسکیما (Schema Markups) نامیده می شود. اگر به درستی از این مفهوم استفاده کنید می توانید صفحات بیشتری از موتورجستجو (SERP) را به دست آورید.

به طور کلی محتوایی که در وب سایت تان منتشر می کنید می تواند فهرست بندی شود  و در نتایج جستجو ظاهر شود. نشانه گذاری های اسکیما می تواند با شناسایی نوع محتوایی که جستجو می شود به نمایش محتوای شما در نتایج جستجوی کاربر کمک کند.

به عبارت دیگر، نشانه گذاری نوشته شده در کد HTML می تواند به شما کمک کند نویسنده مقاله را بیابید و به کاربر اطلاعات بهتری درباره آنچه که جستجو می کند، بدهید. اگرچه نشانه گذاری اسکیما نیازی ندارد که شما مهارت های جدید در زمینه کدنویسی را یاد بگیرید، اما ممکن است بخواهید قبل از افزودن نشانه گذاری به کد منبع یا سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) ، دانش خود را تقویت کنید.

چطور از نشانه گذاری اسکیمای مقاله استفاده کنید

در زیر به گام هایی اشاره می شود که شما باید طی کنید تا نشانه گذاری مناسبی برای مقاله ی خود داشته باشید.

به یک راهنما برای نشانه گذاری داده های موتور جستجو بروید

Google Structured Data Markup Helper آسانترین ابزار برای کمک به شما در نوشتن سریع نشانه گذاری اسکیما است.

نشانه گذاری را انتخاب کنید.

وقتی لینک را باز می کنید ، لیستی از گزینه ها برای نوع محتوایی که برای آن نشانه گذاری اسکیما می نویسید ، مشاهده خواهید کرد.  برخی از این نمونه ها شامل فیلم ، رستوران ، رتبه بندی اپیزودهای تلویزیونی و نقد و بررسی کتاب است.  با این حال ، این لیست نشان داده شده در لینک جامع نیست.  در این حالت ، می بایست فقط گزینه مقالات را انتخاب کنید.  این یکی از گزینه های مرسوم است که برای نشانه گذاری اسکیما استفاده می شود.

URL مقاله منتشر شده را که می خواهید نشانه گذاری کنید جایگذاری( Paste) کنید

وقتی مقالات را انتخاب کردید ، URL وب سایت مورد نظر خود را کپی و جایگذاری کنید.  پس از آن ، از سایت مشتری خود استفاده کنید تا ببینید وقتی در موتورهای جستجو به جستجو می پردازید ، چه نوع نتایجی می توانند کسب کنند.  پس از جایگذاری URL ، روی گزینه start tagging کلیک کنید تا به مرحله بعدی پیش بروید.

مشخص کنید که کدام بخشهای مقاله نشانه گذاری می شوند

وقتی بارگیری صفحه ی بعدی به پایان می رسد ، یک فضای کاری روی صفحه نمایش شما مشاهده می شود و شروع به برچسب زدن آیتم ها می کنید. در سمت چپ رابط کاربری خود ، صفحه وب موجود در وب سایت خود را که می خواهید نشانه گذاری کنید ، خواهید دید. در سمت راست ، موارد خالی را مرور کرده و موارد استفاده شده در نشانه گذاری را پر می کنید.  باید بیشتر عناصری را که در سمت راست صفحه نشان داده شده اند پر کنید.  هرچه اطلاعات بیشتر در نشانه گذاری موجود باشد ، موتورهای جستجو با شانس بیشتری می توانند مقاله شما را انتخاب کنند.

موارد مختلف نشانه گذاری را به مقاله اضافه کنید

برای افزودن آیتم های خود ، عنوان مقاله را که با آیتم داده در صفحه مجاور مطابقت دارد هایلایت کنید.این گزینه به شما امکان می دهد نام محتوای خود را بنویسید.  در اینجا عنوان مقاله را به عنوان نام وارد می کنید.  در پنجره سمت راست وارد می شود.پس از اتمام عنوان ، به هایلات کردن موارد اضافی در مقاله خود ادامه دهید و آنها را در لیست نشانه گذاری خود وارد کنید.به احتمال زیاد ، شما تمام آیتم های مورد نیاز برای نشانه گذاری اسکیما را نخواهید داشت ، اما باید هرچه بیشتر موارد را اضافه کنید.

تولید کد HTML برای وب سایت

پس از پایان افزودن تمام آیتم های مقاله خود به صفحه آیتم ها ، روی ایجاد HTML کلیک کنید تا نشانه گذاری به پایان برسد. با باز شدن صفحه ، صفحه تقسیم شده دیگری مشاهده می کنید که مقاله شما در سمت چپ قرار دارد و داده های میکرو داده در سمت راست برای مناطقی که هایلایت کرده اید ، نشان داده می شوند.به عنوان مثال ، اگر فقط عنوان مقاله خود را هایلایت کرده اید ، میکرو داده ها در HTML برای عنوان ظاهر می شوند.با داشتن میکرو داده در کد این شانس را پیدا می کنید که عنوان شما توسط کاربران هنگام جستجو در موتورهای جستجو پیدا شود.

نشانه گذاری اسکیما را به کد خود اضافه کنید

هنگامی که می بینید میکرو داده ها ظاهر می شوند ، CMS یا کد منبع خود را باز کرده و نشانه گذاری اسکیما را به مکان لازم اضافه کنید.نشانگر برجسته زرد هر نوع نشانه گذاری را در هر بخش از مقاله نشان می دهد.  همچنین می توانید کد HTML را دانلود کرده و در CMS یا کد منبع خود جایگذاری کنید.  اگر آن را دانلود می کنید ، روی «پایان» کلیک کنید و صفحه ای مشاهده خواهید کرد که در آن مراحل بعدی را به شما نشان می دهد.

صفحه را امتحان کنید تا ببینید چه شکلی است و از انواع مختلف اسکیما برای بهبود سئو استفاده کنید

بعد از کلیک کردن روی پایان سه گزینه در اختیار شما قرار داده می شود:

داده های ساختار یافته را به کد منبع خود اضافه کنید ، ویژگی های بیشتری پیدا کنید یا داده های ساختار یافته خود را آزمایش کنید.  برای مشاهده چیدمان نشانه گذاری ، روی هایپرلینکی که عنوان”Test Your Structured Data” را می خواند کلیک کنید.  به شما امکان داده شده است که کل صفحه وب و کد HTML را مشاهده کنید ، بنابراین کدی را که تصمیم گرفتید دانلود کنید وارد کرده و روی پیش نمایش کلیک کنید.  خواهید فهمید که مقاله شما چطور در جستجوی تان نشان داده می شود.  توصیه می شود که تا حد امکان از نشانه گذاری استفاده کنید.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =