App

App


کوتاه شده کلمه “application” است و معمولا برای اشاره به برنامه هایی که برای دستگاه های همراه نظیر تلفن های هوشمند یا تبلت ها ساخته شدند مورد استفاده قرار میگیرد. برنامه هایی که ظاهری ساده و در عین حال کارایی خاصی دارند. از بازی ها گرفته تا برنامه های برنامه ریزی برای مسافرت.


اپلیکیشن ها بخش مهمی از دنیای تکنولوژی محوری هستند که در آن زندگی می کنیم و می توانند زندگی، لذت و بهره وری فرد را ارتقا دهند. اپلیکیشن ها همچنین به طور منظم توسط شرکت های بزرگ و کوچک برای ساده و موثر سازی تولید و افزایش سهولت کار استفاده می شوند.  در این مقاله ، ما درباره اینکه یک اپلیکیشن چیست ، انواع مختلف اپلیکیشن ها و نمونه هایی از اپلیکیشن های رایج که امروزه استفاده می شود، بحث خواهیم کرد.

اپلیکیشن چیست؟ 

اپ ، که کوتاه کلمه اپلیکیشن است ، نوعی نرم افزار است که می تواند روی رایانه ، تبلت ، تلفن هوشمند یا سایر دستگاههای الکترونیکی نصب و اجرا شود.  معمولاً یک اپلیکیشن به یک برنامه تلفن همراه یا بخشی از یک نرم افزار اطلاق می شود که روی رایانه نصب و استفاده می شود.  اکثر اپلیکیشن ها عملکرد مشخص و محدودی دارند.  به عنوان مثال ، یک اپلیکیشن تحویل غذا فقط ممکن است برای کاربران طراحی شده باشد تا از رستوران های محلی غذا تحویل گرفته شود و نمی تواند برای موارد دیگری مانند خرید مواد غذایی یا رزرواسیون در رستوران استفاده شود.  در حال حاضر میلیون ها اپلیکیشن در دسته های مختلف مانند تجارت ، بهره وری ، خرید و برنامه ریزی در دسترس است.  اپلیکیشن ها به دلایل زیادی می توانند برای صاحبان مشاغل و مشاغل از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند ، از جمله اینکه آنها:

  • به صاحبان کسب و کارها کمک می کند تا سریعا نرم افزاری را مستقر کنند که به شرکت کمک می کند تا کارآمدتر حرکت کند
  • از دیگر شکل های نرم افزار مقرون به صرفه تر هستند
  • می توانند میزان دیده شدن یک کسب و کار را افزایش دهند
  • می توانند بهره وری یک شرکت را بیشتر کنند
  • کارمندان را قادر به انجام عملکردهای تجاری در خارج از دفتر کار می کنند
  • ارائه انواع خدمات برای مشاغل ، از جمله حسابداری ، مدیریت موجودی و نرم افزار CRM

انواع اپلیکیشن ها

چندین نوع اپلیکیشن مختلف برای بارگیری توسط مشاغل و افراد وجود دارد. موارد زیر رایج ترین اپلیکیشن های شناخته شده ای هستند که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند:

اپلیکیشن تحت وب

اپلیکیشن تحت وب برنامه ای است که برای استفاده کامل به اینترنت نیاز دارد. این نوع اپلیکیشن ها در JavaScript ، HTML5  یا CS کدگذاری شده اند.

یک اپلیکیشن تحت وب معمولاً به فضای حافظه بسیار کمتری در دستگاه کاربر نیاز دارد، زیرا پایگاه داده در سرور اینترنت ذخیره می شود. نمونه هایی از اپلیکیشن های تحت وب شامل Netflix ، Google Docs و Dropbox است.

اپلیکیشن نیتیو (Native)

برنامه هایی که برای یک سیستم عامل خاص تلفن همراه ایجاد می شوند به عنوان اپلیکیشن های نیتیو شناخته می شوند.  به عنوان مثال ، اپلیکیشنی که برای آیفون اپل ساخته شده است فقط در دستگاه های اپل قابل استفاده است و در انواع دیگر تلفن های همراه مانند Android کار نمی کند.  این نوع اپلیکیشن ها در درجه اول برای ارائه بالاترین عملکرد در یک سیستم عامل خاص تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرند.  نمونه ای از یک اپلیکیشن نیتیو ، اپلیکیشن ماشین حساب در iPhone است.

اپلیکیشن ترکیبی

اپلیکیشن ترکیبی برنامه ای است که برای پشتیبانی از تکنولوژی های نیتیو و وب ساخته شده است و ترکیبی از اپلیکیشن های وب و نیتیو است.  ساخت این اپلیکیشن ها آسان تر و سریعتر است و فقط از یک پایگاه کد استفاده می کنند که می تواند در سیستم عامل های مختلف ادغام شود.  با این حال ، توجه به این نکته مهم است که اپلیکیشن های ترکیبی اغلب نسبت به اپلیکیشن های نیتیو یا تحت وب ، نرخ عملکرد پایین تری دارند.

 نحوه دریافت اپلیکیشن ها

بسته به دستگاهی که می خواهید از آن دانلود کنید ، چندین روش مختلف برای دریافت آن وجود دارد.  برای تلفن های هوشمند ، کاربران می توانند برنامه هایی را که با نوع دستگاه تلفن همراه آنها مطابقت دارد ، مستقیماً از فروشگاه اپلیکیشن دانلود کنند. به عنوان مثال ، اگر Apple iPhone دارید، می توانید برنامه ها را مستقیماً از App Store که در تلفن قرار دارد دانلود کنید.  برای دستگاه های Android ، کاربران می توانند برنامه های تلفن همراه را از فروشگاه Google Play و Amazon Appstore آمازون دانلود کنند.

کاربران دستگاه های Android  می توانند برنامه های تلفن همراه را از فروشگاه Google Play و Amazon Appstore آمازون دانلود کنند.

موارد زیر مکان دیگری است که ممکن است برنامه های تلفن همراه خریداری و دانلود شوند:

  • فروشگاه مایکروسافت
  • BlackBerry World
  • فروشگاه ویندوز فون
  • فروشگاه اپرا موبایل
  • Samsung Apps

برای دانلود برنامه ها روی دسک تاپ رایانه ، کاربران می توانند به صورت رسمی و غیر رسمی به برنامه ها دسترسی پیدا کنند.  به عنوان مثال ، یک کاربر دسکتاپ می‌تواند برنامه ها را از یک منبع غیر رسمی مانند Soft98 یا Softpedia دانلود کند. برنامه های دسک تاپ به طور معمول از طریق منابع غیر رسمی به طور گسترده تری در دسترس هستند.  با این حال ، چند منبع برنامه رسمی وجود دارد که مخصوص نوع دسک تاپ شخصی است. برای مثال افرادی که یک کامپیوتر Apple Mac دارند می توانند برنامه های دسک تاپ را از فروشگاه Mac App دانلود کند.

به علاوه، اپلیکیشن های وب همچنین می‌توانند در هر دو دستگاه تلفن همراه و دسکتاپ مورد استفاده قرار گیرند.  این نوع برنامه ها معمولاً نیازی به دانلود ندارند. با این حال ، برخی از موتورهای جستجو ،فروشگاه برنامه های خاص خود را دارند، مانند برنامه هایی که فقط در Google Chrome اجرا می شوند.

نمونه هایی از اپلیکیشن ها

امروزه میلیون ها اپلیکیشن برای دانلود در سیستم عامل های مختلف در دسترس است.  در زیر چند برنامه معروف وجود دارد که بسیاری از کاربران و صاحبان مشاغل در زندگی روزمره خود از آن ها استفاده می کنند:

Microsoft Word

برنامه ای است که در قالب های مختلف و در چندین سیستم عامل در دسترس است.  این برنامه را می توان مستقیماً از وب بارگیری و روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کرد.  همچنین می تواند برای استفاده در دستگاه تلفن همراه یا تبلت دانلود شود ، اگرچه برنامه در این دستگاه ها نسبتاً محدود است.  کاربران برای بارگیری و استفاده از Microsoft Word باید اشتراک بپردازند.

Adobe Photoshop

این برنامه دیگری است که می تواند در دستگاه های تلفن همراه ، دسک تاپ و تبلت مورد استفاده قرار گیرد. در دسک تاپ ، Adobe Photoshop یک برنامه نرم افزاری کامل است و می تواند در تمام ظرفیت خود استفاده شود.  Adobe Photoshop Sketch نسخه موبایل این برنامه است که می تواند روی دستگاه های تلفن همراه نصب شود و در ظرفیت محدودی مورد استفاده قرار گیرد.  Adobe Photoshop Express Editor یک نسخه تحت وب از این برنامه است که همچنین یک نسخه فشرده از برنامه نرم افزار دسک تاپ است.

Facebook Pages Manager

این برنامه برای آندروید و iOS ایجاد شده است تا به صاحبان مشاغل و سایر افراد دارای صفحات فیس بوک تجاری امکان مدیریت فعالیت فیس بوک خود را بدهد.  می توانید از این برنامه در تلفن هوشمند یا تبلت خود استفاده کنید.

Duolingo

این پلتفرم یادگیری زبان یک وب سایت و برنامه و همچنین یک آزمون ارزیابی مهارت زبان دیجیتال را ارائه می دهد.  این برنامه و وب سایت به صورت رایگان در دسترس هستند ، اگرچه Duolingo یک سرویس پرمیوم با پرداخت هزینه نیز ارائه می دهد.  این برنامه را می توان از طریق سیستم عامل های مختلف دانلود کرد.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =