Autoblog

Autoblog


وبلاگ یا وبسایتی است که محتوا ها را از منابع سراسر وب جمع آوری می‌کند و به طور خودکار ارسال می‌کند.


چه بخواهید این را وبلاگ خودکار، وبلاگ اسپم (هرزنامه)، وبلاگ اسکرپر، اسکرپر محتوا، پست گذار اتوماتیک یا آپدیت کننده ی خودکار وبلاگ بنامید، این تکنیک برای برداشتن محتوا از سایت های دیگر به منظور پرکردن روزانه ی یک وب سایت با محتوای جدید استفاده می شود.

درنتیجه ی معرفی چندین پلاگینِ “ساخت محتوا” که در WordPress ایجاد شده اند، ما هرروزه شاهد افزوده شدن وبلاگ های خودکار بیشتری به وب هستیم. این پلاگین ها از وب سایت های دیگر محتوا کش می روند و در یک سایت اتوبلاگ منتشر می کنند. بسیاری از ابزارها این قابلیت را دارند که محتوا را تقریبا با همان سرعتی که در سایت اصلی پست شد در سایت اتوبلاگ منتشر کنند.

چرا باید کسی بخواهد که یک وبلاگ خودکار بسازد؟

غالبا به این دلیل که برخی مدیران سایت ها به دنبال تولید محتوای سریع هستند، به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند یا مهارت های نوشتاری ضعیفی دارند. بسیاری از مدیران سایت هادر کشورهایی زندگی می کنند که در آن قوانینی برای پوشش سرقت محتوا در اینترنت وجود ندارد، و به دلیل وضعیت مکانی جغرافیایی آن ها تقریبا پیگیری قانونی ناممکن است. علاوه بر این، یک انگیزه ی مالی برای اسپمرها وجود دارد تا این وبلاگ‌های اسپم را بسازند. اکثر وبلاگ های خودکار برای به دست آوردن درآمد از تبلیغاتِ ppc ( پرداخت به ازای هر کلیک )استفاده می شوند. این می‌تواند یک راه راحت برای کسب درآمد در کشورهایی باشد که فراهم کردن یک زندگی خوب در آن ها آسان نیست.

تقریبا تمام صفحات وب با محتوای تکثیرشده به تدریج در صفحات نتایج یک موتور جستجو فیلتر می شوند.آن زمان می تواند هفته ها یا ماه ها باشد. در همین اثناء یک اسپمر که درحال سرقت محتوا از سایت های دیگر است ممکن است صفحات وب آن ها را ببیند که موقتا رتبه ی خوبی دارند که بازدیدکنندگان را از موتورهای جستجو به سمت خود می کشاند. برگ برنده این است که به طور مداوم محتوای جدید به یک سایت اضافه کنید. پلاگین های وبلاگ خودکار می توانند نصب شوند تا روزانه ده ها یا شاید حتی صدها مقاله ی جدید را به یک وب سایت اضافه کنند. برخی از این سایت ها از برنامه های تحریف مقاله استفاده می کنند تا مقالات را تغییر دهند و به این ترتیب آن ها به سادگی گیر فیلترهای محتوای تکراری و یا صاحبان محتوای اورجینال نمی افتند.

آیا یک وبلاگ خودکار حق کپی رایت را نقض می کند؟

اگر محتوا از سایتی برداشته نشود که با بازنشر محتوا موافقت می کند، این یک نقض حق کپی رایت سایت است. وقتی محتوا از سایتی برداشته شود که به صراحت اجازه نداده که سایت های دیگر اثر آنان را بازنشر کنند این سرقت محتواست. منبع محتوا و قوانین اعلام شده توسط یک صاحب سایت تعیین می کند که آیا حق کپی رایت نقض شده است یا خیر.

اگر هر صاحب سایت سخت کوشی متوجه شود که سایت دیگری اقدام به سرقت و انتشار محتوای آن ها می کند موجب خشم او خواهد شد. مشکل اینجاست که این به هر صاحب سایت بستگی دارد تا بطور دوره ای بررسی کند که آیا سایت دیگری محتوای آنها را سرقت می کند یا خیر و هنگامی که سرقت محتوا پیدا شد، صاحب سایت باید سعی کند تا سایت متخلف را تحت پیگرد قانونی یک مصوبه قرار دهد. اگر نتواند با صاحب سایت تماس بگیرد یا عدم پاسخگویی نشان داد گاهی اوقات این مسئله را می توان  به شرکت هاستینگ(میزبان) سایت مجرم گزارش داد. بسیاری از شرکت های هاستینگ اما نه همه ی آن ها ، سایت ها را درصورت سرقت محتوا می بندند.

در صورت عدم پاسخ مجرم ، سایت می تواند تحت عنوان نقض قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال به گوگل گزارش شود. بیشتر موتورهای جستجو روشی برای گزارش متخلفان دارند. گرچه این امر سایت مجرم را نمی‌بندد اما می تواند باعث شود سایت از فهرست موتورهای جستجو خارج شود و این باعث کاهش ترافیک و درآمد آنها از طریق تبلیغات به ازای هر کلیک می‌شود.

چگونه می توانم از به سرقت رفتن محتوای سایتم جلوگیری کنم؟

نمی توانید کاملا جلوی آن را بگیرید. همه وب سایت ها باید دارای اخطار کپی رایت در هر صفحه وب باشند. بااینکه از لحاظ فنی نیازی به پست کردن یک اخطار کپی رایت ندارید، اما وقتی اخطاری وجود نداشته باشد بسیاری از اسپمرها به استباه محتوا را در دامنه ی عمومی درنظر می گیرند، به این معنی که هرکسی می تواند از آن استفاده کند.

اسپایدرهای(ربات عنکبوتی) زیادی به نام اسپم بوت ها وجود دارند که به طور مداوم در اینترنت جستجو می کنند و به دنبال مطالب و مقالاتی برای سرقت هستند. اگر بتوانید اسپایدر را شناسایی کنید،  با مسدود کردن آدرس IP می توان از دسترسی بیشتر به سایت تان جلوگیری کنید. تله های اسپم بوت به نام “honeypots” وجود دارند که اسپایدر را به منطقه خاصی از سایت می مکشانند و سپس به طور خودکار دسترسی آن را مسدود می کنند.

گوگل توصیه می کند که لینک هایی به صفحات وب اضافه کنید که یا به آن صفحه یا به صفحه دیگری در سایت شما اشاره دارند. ما دریافتیم که اکثر وبلاگ های خودکار و سارقان محتوا تمایل دارند که لینک ها را در محتوا قرار دهند. این لینک ها می‌توانند استفاده شوند تا وب سایت های متخلف شناسایی شوند. حتما متوجه خواهید شد که ما در بسیاری از مقالات این سایت از لینک های مرجع استفاده می کنیم که به مقالات دیگر اشاره دارد که منتشر کرده ایم فقط برای اینکه بتوانیم سارقان محتوا را شناسایی کنیم.

ما در می‌چند یک صفحه به نام مرامنامه محتوا داریم که در آن آخرین سیاست کپی رایت پایگاه دانش خود را در آن قرار داده‌ایم.

آیا داشتن وبلاگ خودکار ایده خوبی است؟

نه از نظر ما. راه اندازی وبلاگ خودکار در بهترین حالت یک کار موقتی است. وقتی محتوای تکراری کافی در یک وب سایت شناسایی می شود موتورهای جستجو به طور فعال سایت را جریمه می کنند. برخی علایم گویای جریمه عبارت اند از حذف سایت از فهرست موتور جستجو و حذف از همه صفحات داخلی Google PageRank.

بنابراین پاسخ به این سوال این است: نه، به نظر ما ساختن سایتی که نهایتا محکوم به شکست است ایده ی خوبی نیست.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =