Youtility

Youtility


نوعی روش بازاریابی است که به نفروختن کمک میکند !!!!! ( این موضوع در کتابی با همین نام توسط جی بائر توضیح داده شده است )


اگر هر روز از خود می­‌پرسید که چگونه می­‌توانید محصولات خود را به میزان بیشتری به‌صورت آنلاین به فروش برسانید، باید به شما بگوییم که اساساً در حال پرسیدن سؤال اشتباهی از خود هستید؛ زیرا شما باید در وهله­ی اول از خود بپرسید: “چه کارهایی را می­توانم انجام دهم تا بیشتر به مخاطبانم کمک کنم؟”. این سؤال را باید تا جایی از خود بپرسید که 80 درصد نیاز مخاطبان خود را برطرف کرده باشید. اگرچه در نظر اول تفاوت بین کمک کردن و فروش محصول چندان زیاد به نظر نمی­‌رسد، اما در دنیای رقابتی امروز میان این دو فاصله‌های زیادی وجود دارد. زمانی که دغدغه­‌ی شما کمک به مشتری باشد، در واقع بازاریابی سودمند را به بهترین روش ممکن عملی می­‌نمایید. اگر می‌خواهید بدانید Youtility چیست باید بگوییم که Youtility به معنای بازاریابی بدون فروش است. در این شیوه از بازاریابی شما تنها کمک به مخاطب را مد نظر خود قرار می­دهیدو هنگامی که به مخاطبان خود به­طور واقعی کمک کنید، در آن­ها حس اعتماد ایجاد می­نمایید. این اعتمادسازی برای شما خرید محصول، تعامل و تبلیغات دهان به دهان را به­دنبال خواهد داشت؛ بنابراین در دنیای امروز که همه به­دنبال فروش محصول خود هستند، توجه به مفهوم Youtility Marketing یا بازاریابی بدون فروش منفعت زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد. به همین علت از شما دعوت می­کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

هدف Youtility Marketing چیست؟

بازاریابی بدون فروش در واقع به این معناست که مشتری خود را با اطلاعات مفید و کاربردی درگیر نمایید، بنابراین شما می­توانید با تولید محتواهای ارزشمند و کاربردی به میزان نامحدود، توجه مخاطب را به خود جلب کنید.

جی بایر نویسنده­ی کتاب Youtility می‌گوید: «مفید بودن بهترین نوع بازاریابی است.»

این جمله به این معنی است که  بازاریابی بدون فروش موفق شما به وقت و توجهی که کاربران و مردم برای شما می‌گذارند محدود می‌­شود. در واقع شما زمانی بازاریابی سودمند و موفقی دارید که برای مخاطبان خود مفید باشید. افزایش اطلاعات مخاطب در مورد محصولات شما و کسب تجربه، آمار تعامل شما را بالا می‌برد و این دقیقاً همان چیزی است که شما به آن احتیاج دارید.

جی بایر در خصوص بازاریابی سودمند می­گوید: بهترین راه برای جلب توجه یک فرد و تعامل با او، آموزنده بودن است. در واقع هدف از Youtility Marketing نباید فروش محصول باشد، بلکه بازاریابی سودمند به معنای تشویق رابطه­ی بین مشتری بالقوه و یک شرکت است.

امروزه مخاطبان و مصرف‌کنندگان انتظار دارند پاسخ تمام سؤالات خود را در اینترنت بیابند، پس وظیفه­ی بازاریابان موفق و دیجیتال­مارکتر­ها این است که اطلاعات لازم را به بهترین وجه ممکن در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهند. در اختیار قرار دادن صحیح‌ترین و مفیدترین اطلاعات مقدمه­‌ی یک بازاریابی سودمند است.

کاربرد Youtility

به بیان ساده می‌توان گفت Youtility به مفید بودن کسب‌وکار شما کمک می­کند. Youtility Marketing علاوه بر کاربردی شدن سایت شما موجب رشد تجارتتان نیز می­گردد. در واقع Youtility بر محور سؤالات دشوار و چشم‌انداز مخاطبان و مشتریان استوار است. پس می­توان با تکیه بر دیدگاه مشتری کسب‌وکار خود را توسعه داد. از بارزترین کاربردهای Youtility می‌توان به این نکته اشاره نمود که با تبدیل شدن بازاریابی سودمند برای مشتری، به محور اصلی کار شما، دیگر نگران موضوع محتوا، سرقت ایده‌های خود و موارد این­چنینی نیستید، چرا که عقاید و نیازهای مخاطبان شما پیش‌­برنده و توسعه­‌دهنده‌­ی وب­سایت شما خواهد بود.

ضرورت استفاده از بازاریابی سودمند

شیوه و راه­‌های بازاریابی در مشاغل و کسب‌وکار شما معین می‌کند که کسب‌وکارتان موفق می‌شود یا خیر. بازاریابی سودمند راهی است که موجب رفع تقاضا­های مشتری، ارتباط با مخاطب، شهرت، رقابت و این­گونه مزایا می­شود. بازاریابی، خود به‌تنهایی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود، اما باید بدانید در صورت عدم استفاده از بازاریابی سودمند در دنیای رقابت‌پذیر کنونی در مدت‌زمان کمی کسب‌وکار شما با شکست مواجهه خواهد شد. اکنون ضرورت استفاده از Youtility Marketing بیش از پیش احساس می‌شود؛ زیرا بازاریابی سودمند علاوه بر جذب مشتری، موجب ادامه­ی مکالمه بازاریابان با مخاطب می­شود. درگیر کردن مشتریان با امکانات و پیشنهاد‌های شما می­تواند مکمل ارتباطات شما با مخاطبانتان باشد. پس بهترین کار این است که آنچه را که مشتری شما نمی‌داند به آن­ها بگویید. بگذارید مشتری از شما اطلاعات جدید و ارزشمند دریافت کند.

امروز رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین بسترهایی است که در آن می­توانید مشتریان خود را درگیر محتوا­های ارزشمند کنید. اگر سری به رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار بزنید متوجه خواهید شد، برخی از شرکت‌ها فیلم‌های کوتاه و سایر ترفندهای جذب مشتری را همراه با چاشنی شوخ‌طبعی برای جذب مشتری و افزایش تعامل با آن­ها استفاده می‌کنند. با توجه به تفاسیر فوق گاهی ایجاد یک لبخند و حس شادی در مخاطب می­تواند عامل بازاریابی سودمند باشد.

رشد و طول عمر کسب‌وکارتان با نمودار شهرت کسب‌وکار شما ارتباط مثبت و مستقیم دارد. از این رو، طبیعی است که بگوییم اعتبار شما و Youtility Marketing ارزش برند شما را تعیین می‌کند. اعتبار کسب‌وکار شما زمانی افزایش می­یابد که به‌طور مؤثر انتظارات مشتریان خود را برآورده نمایید. بازاریابی سودمند موجب اعتمادسازی می‌شود. از این رو پس از مدتی مشتریان به شما اعتماد می‌­کنند و از شما محصولات بیشتری خریداری می‌کنند. اعتماد و تفاهم بین مشاغل و مشتریان باعث پربارتر شدن فعالیت‌های تجاری شما می­‌گردد.

اکنون که رقابت سختی در بازار فروش وجود دارد، شما برای موفقیت باید بیشتر بر روی بازاریابی سودمند تمرکز کنید. تخفیف، رایگان کردن برخی امکانات، مسابقه و هدیه، امکانات پس از فروش و سایر ترفندهای رقابتی می­تواند شما را خاص‌تر نشان دهد. این کاملاً طبیعی است که در مرحله­‌ی راه‌اندازی کسب­‌و­‌کار، بودجه­‌ی شما کم باشد، اما می‌توانید همین اول راه با Youtility Marketing به سود بالایی برسید؛ مشروط بر اینکه حس اعتماد را در مخاطب خود ایجاد نمایید. هر شغل و کسب­و­­کاری با مشکلات و چالش­­‌هایی روبرو است، از جمله دغدغه‌های هر شغلی می­توان به این پرسش همیشگی اشاره نمود که: “چه چیزی، در چه زمانی و برای چه کسی تولید شود؟”. گرچه این موضوع یک فرایند بسیار پیچیده و خسته‌کننده است، اما بازاریابی سودمند در واقع بقای تجارت شما را تعیین می‌کند.

هیچ می­دانید که چرا باید به مکانیزم­های بازاریابی اعتماد کنید؟ زیرا این مکانیزم‌ها به‌عنوان یک رابط قابل اعتماد بین تجارت و جامعه­ی کاری عمل می‌کنند. در واقع آن­ها ذهن مردم را پرورش می‌دهند، به مردم آموزش می­دهند و آن­ها را متقاعد به خرید می­کنند. در مسیر بازاریابی سودمند به­طور مداوم رقیبان خود را آنالیز کنید، اما توجه کنید ارزیابی رقبا به معنای تقلید از آن­ها نیست، بلکه شما رقبایتان را ارزیابی می­کنید تا فراتر از آن‌ها کار کنید تا مخاطبان بیشتری به خود جلب کنید. همواره به یاد داشته باشید که اگر کالا یا خدماتی را ارائه می­دهید که در بازار کسب‌وکارتان جدید است، باید تهاجمی و استراتژیک عمل کنید.

نکات قابل توجه در Youtility Marketing

  1. از بستر رسانه‌های اجتماعی غافل نشوید. با وقت گذاشتن و تمرکز بر روی رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار می­توانید فروش خود را چند برابر کنید. به یاد داشته باشید که دیگر زمان بازاریابی سنتی به سر آمده است. امروزه هر یک از رسانه­های اجتماعی می­تواند نقش به سزایی در میزان فروش روزانه­ی شما داشته باشد.
  2. در هنگام فروش محصولات با ارائه­ی محتوای باکیفیت بازاریابی سودمند موفقی داشته باشید.
  3. به‌روزرسانی اطلاعات خود را هیچ‌گاه فراموش نکنید. زمانی که جدیدترین اطلاعات کاربردی را در اختیار کاربر قرار دهید، هم جایگاه خوبی در گوگل خواهید داشت و هم در امر Youtility Marketing موفق خواهید شد.
  4. با حضور مداوم در بازار پیام‌رسانی و تبلیغات مداوم و سنجیده، حضور خود را در فضای رقابتی محکم کنید. ارائه­ی اطلاعات مداوم و مستمر موجب ایجاد حس اعتماد نسبت به شما در مخاطب می‌شود.

جمع بندی

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که به خاطر سپردن واقعیت‌ها دیگر امری ضروری نیست، بلکه امکان دستیابی به دانش و اطلاعات کاربردی امری حیاتی است. پس قبل از فروش به مشتریان خود فکر کنید. به این فکر کنید که چطور می­توانید یک بازاریابی سودمند داشته باشید؟ یا مخاطبان شما برای رفع نیاز خود چه مطالبی را در Google جستجو می­کنند؟ زمانی که بتوانید به حجم بالایی از سؤالات مخاطبان خود پاسخ دهید، مشتریان شما برای امر مشاوره در زمینه‌های تخصصی به شما مراجعه خواهند کرد. این دقیقاً همان Youtility Marketing است. به بیان عامیانه Youtility یعنی به جای بازاریابی شرکت‌ها و فروش محصول، این بار بازاریاب و دلسوز مشتریان و کاربران باشید. به یاد داشته باشید که شما با در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید و کاربردی باعث ایجاد حس اعتماد و یک خویشاوندی طولانی‌مدت بین یک شرکت و مشتریان آن خواهید شد.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + هجده =