سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام

سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام

تلگرام از آن دسته شبکه‌های اجتماعی است که گاه‌به‌گاه با ارائه‌ی نسخه‌های جدید به‌روز می‌شود و در جریان این به‌روزرسانی‌ها امکانات و ویژگی‌های جدیدی توسط توسعه‌دهندگان، به این برنامه اضافه و حتی در برخی مواقع، مواردی از آن حذف می‌شود. از طرفی شما به‌عنوان یک کاربر فعال در تلگرام، برای اینکه فعالیت‌های خود را روی این پلتفرم به‌درستی مدیریت کنید، نیاز دارید تا از انواع فایل‌هایی که می‌توانید آن‌ها را در تلگرام بارگذاری نمایید و اندازه‌ی آن‌ها اطلاع داشته باشید. از همین رو ما در این مطلب بر این موضوع تمرکز کرده‌ایم که شما را در رابطه با سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام و ابعاد یا قالب‌های مجاز برای بارگذاری در این شبکه‌ی اجتماعی راهنمایی کنیم.

انواع پوستر در تلگرام

انواع پوستر در تلگرام

معمولا در شبکه‌های اجتماعی مختلفی که استفاده از آن‌ها در میان کاربران سراسر دنیا متداول است، همچون اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، لینکدین، و غیره چند نوع عکس در بخش‌های متفاوت قابل بارگذاری است که توسط کاربران دیده می‌شود:

  • عکس روی جلد (Cover Image): عکس روی جلد در واقع تصویری است که در قسمت بالای صفحه‌ی کسب‌وکار، یا به‌طور کلی نمایه‌ی شما، در برخی از شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد و فضای زیادی از صفحه را به خود اختصاص می‌دهد. برای این بخش می‌توان از یک عکس دسته‌جمعی شامل افراد حاضر در تیم کاری، یک آرم رسمی یا هر تصویر دیگری که به موضوع کسب‌وکار معرفی‌شده در آن حساب کاربری مربوط باشد، استفاده نمود. از آن‌جایی که این تصویر فضای کافی را در اختیار شما قرار می‌دهد به‌راحتی می‌توانید به‌کمک آن تصویر لوگوی تجاری خود را در ذهن مخاطب حک کنید و همچنین باعث می‌شود که بازدیدکنندگان، شما و برندتان را بهتر به خاطر بسپارند.
  • عکس پروفایل (Profile Image): عکس پروفایل معمولا در قالبی کوچک‌تر و عموما دایره‌ای شکل، در کنار تصویر روی جلد نمایش داده می‌شود و اگر از یک حساب کاربری تجاری استفاده می‌کنید، باید نمادی از هویت برند و کسب‌وکار شما باشد، زیرا هر فعالیتی که شما در شبکه‌ی اجتماعی مربوطه انجام دهید، مثلا اگر جایی نظری ثبت کنید یا پستی ارسال نمایید، این تصویر در کنار آن ظاهر خواهد شد.
  • پست تصویری (Post Image): هر آنچه که به‌عنوان محتوای تصویری در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنید و با مخاطبان و دنبال‌کنندگان خود به اشتراک می‌گذارید، در صورت برخورداری از کیفیت لازم، باعث می‌شود تا آن‌ها همواره با شما همراه بمانند و علاقه‌مند باشند که کارها و فعالیت‌های شما را دنبال کنند. در صورتی که پست‌های شما چه از نظر طراحی ظاهری و چه از نظر محتوا و پیامی که قصد دارید در قالب آن پست منتشر کنید، از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، ممکن است به‌راحتی مخاطبانی که به‌سختی به خود و کسب‌وکارتان جذب کرده‌اید را از دست بدهید.

تلگرام از آن دسته از شبکه‌های اجتماعی است که در آن تصویر روی جلد تعریف نشده است و کاربران آن برای جلب توجه مخاطبان خود تنها می‌توانند روی تصویر پروفایل و پست‌هایی که ارسال می‌کنند مانور بدهند، از همین رو انتخاب تصویر مناسب برای به اشتراک‌گذاری در این بخش‌ها، در تلگرام از اهمیتی دوچندان برخوردار است.

چرا سایز پوستر مهم است؟

چرا سایز پوستر مهم است؟

حال که با اهمیت تصویر پروفایل و پست‌های تصویری قابل بارگذاری در تلگرام آشنا شدید، باید این را هم بدانید که اگر عکس‌های مورد استفاده در این بخش‌ها، در سایزهای درست طراحی نشوند، پس از بارگذاری در دستگاه‌های مختلف بریده یا خراب می‌شوند که این موضوع می‌تواند تمام استراتژی اجتماعی شما را تحت‌الشعاع قرار دهد و وجهه‌ی خوبی از شما در مقابل مخاطب به نمایش نگذارد. به همین دلیل لازم است که قبل از هرگونه فعالیت، ابتدا از بهترین سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام یا هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری که با آن کار می‌کنید، اطلاع داشته باشید و به‌کمک ابزارهای حرفه‌ای رایجی که استفاده از آن‌ها هم بسیار آسان است، سایز تصاویر مد نظر خود را به‌درستی ایجاد کنید یا در صورت لزوم تغییر دهید. توجه داشته باشید که همواره برای عنوان کردن سایز طراحی پوسترها، عددی که ابتدا قید می‌شود، بیانگر عرض تصویر است، برای نمونه وقتی گفته می‌شود ۲۰۰px در ۱۰۰px، یعنی تصویر مورد نظر دارای عرضی معادل ۲۰۰px و طول یا ارتفاعی برابر با ۱۰۰px است، که ممکن است به‌صورت افقی یا عمودی در نظر گرفته شود.

سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام

سایزهای طراحی پوستر

همان‌طور که می‌دانید تلگرام یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مبتنی‌بر گفتگو از طریق تلفن همراه است که به‌تازگی حتی رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) را هم درنوردیده است. با توجه به اینکه هر حساب کاربری فعال در تلگرام که با هدف و مضمون توسعه و نشر محتوای مربوط به کسب‌وکار خاصی ایجاد شده باشد، عمده‌ترین فعالیتی که می‌تواند در تلگرام برای همراه کردن مخاطبان با خود داشته باشد، انتشار پست در گروه یا کانال تلگرامی منسوب به برند تجاری خود و چت با مخاطبان است، می‌توان گفت خوشبختانه سایزهای طراحی پوستر قابل بارگذاری در چت‌ها، گروه‌ها و کانال‌های تلگرام بسیار گسترده است و در واقع هیچ اندازه‌ی اختصاصی و برگزیده‌ای برای آن وجود ندارد.

با این وجود، تصویری که برای پروفایل حساب کاربری، نمایه‌ی گروه و کانال تلگرام انتخاب می‌شود، نیاز به بهینه‌سازی دارد؛ که آن هم دارای اهمیت بسیار زیادی است. بهترین سایز طراحی پوستر برای تلگرام در این بخش، ابعاد ۵۱۲ پیکسل در ۵۱۲ پیکسل است، که یک عکس مربعی را دربرمی‌گیرد، اما باید توجه داشت که این تصویر به‌هنگام نمایش در اکثر اوقات به‌صورت دایره‌ای نمایش داده می‌شود، مگر اینکه مخاطب برای دیدن تصویر نمایه به‌صورت کامل آن، اقدام کند؛ بنابراین بهتر است سعی شود تمامی اطلاعاتی که قصد ارائه‌ی آن را دارید، در قالب دایره‌ی محاط در این ابعاد به مخاطبان منتقل شود. برخی از افراد به‌منظور طراحی ویژه‌ی تصویر نمایه‌ی تلگرام، از یک حاشیه‌ی رنگی دایره‌ای‌شکل تقریبا هم‌اندازه با ابعاد مجاز تلگرام نیز استفاده می‌کنند که این کار باعث جذابیت بیشتر عکس‌های پروفایل یا نمایه‌ی آن‌ها می‌شود.

چگونه می‌توان بهترین پوسترهای تلگرام را تهیه کرد؟

سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام

هنگام انتخاب و طراحی پوستر برای تلگرام شما دو گزینه را در پیش رو دارید: هم می‌توانید خودتان پوسترهای مورد نظرتان را طراحی و ایجاد نمایید و هم می‌توانید از تصاویر خاصی که با پرداخت مبالغی یا حتی به‌صورت رایگان پیدا می‌شود، برای این کار بهره ببرید. در اینجا چند نمونه از برنامه‌های ارائه‌دهنده‌ی پوسترهای جذاب را به شما معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها نیز رایگان است و به‌راحتی می‌توانید عکس‌های متناسب با سلیقه‌ی خود را در آن‌ها بیابید:

حسن استفاده از این برنامه‌ها در آن است که تصاویر موجود در آن‌ها مجاز و قانونی است. چنان‌چه دوست داشته باشید خودتان شخصا پوسترهای دلخواهتان را طراحی و ایجاد نمایید نیز می‌توانید از تعداد بسیار زیادی از ابزارهای ایجاد و تغییر اندازه‌ی پوستر که در طول چند سال اخیر به بازار آمده‌اند استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا تصاویر گرافیکی جذابی با ظاهری حرفه‌ای ایجاد نمایید. در اینجا برخی از مشهورترین ابزارهای طراحی، ایجاد و ویرایش تصویر را مشاهده می‌کنید:

  • Placeit
  • Adobe Spark
  • Canva
  • Snappa

این ابزارها، امکان تغییر اندازه‌ی تصاویر به سایزهای مناسب برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی محبوب را به‌راحتی چند کلیک ساده برای شما فراهم می‌کنند.

جمع‌بندی

تصاویر نقش بسیار مهمی را در موفقیت و گسترش بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی به عهده دارند؛ اما اگر کاربران تصاویر ارائه‌شده از طرف شما را به‌صورتی ناقص یا بریده‌شده ببینند، به‌جای اینکه استفاده از آن‌ها به سود دهی بیشتر شما منجر شود، با زیان همراه خواهد بود. همان‌طور که دریافتید استفاده از بهترین سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام و رسانه‌های اجتماعی دیگر، از این نظر برای شما ضرورت دارد که بتوانید نام تجاری خود را به مخاطبان هدفتان بشناسانید و اطمینان حاصل کنید که تصاویر بارگذاری‌شده از سوی شما به روشی بهینه و حرفه‌ای طراحی شده‌اند. این مطلب به این منظور تهیه شد که به شما کمک کند تا همه‌ی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید و امیدواریم که برایتان مفید واقع شده باشد.

هم چنین برای آشنایی با سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام به این مقاله مراجعه کنید

منابع

  1. blogging.com
  2. netolink.com

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =