چگونه یک محتوای خوب بنویسیم؟

چگونه یک محتوای خوب تولید کنیم؟

آیا می‌خواهید مردم راجع به محصولات، خدمات و شرکت شما صحبت کنند؟ بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه ها برای جذب افراد و ایجاد بازار هدف دلخواه شماست. اما از کجا باید شروع کنیم؟

محتوای خوب بهترین مسیر برای بازاریابی محتوا

نوشتن محتوای خوب یک انتخاب است. شما می‌توانید زمان خود را برای نوشتن یک محتوای خوب بگذارید و برند موفق خود را بسازید یا راه آسان را انتخاب کرده و یک محتوای ضعیف تولید کنید. ـمسیری که در نهایت شما را به جایی نمی رساند و تنها باعث اتلاف وقت ، انرژی و منابع شما خواهد شد.

مسیر بازاریابان محتوا مشخص است. برای افزایش رتبه بندی سئو و به دست آوردن ترافیک، باید مطالب بسیار خوبی در وبلاگ یا وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید.

اگر یک محتوای منحصر به فرد بنویسید ، موتورهای جستجو به سایت شما کمک می کنند تا در معرض دید بیشتری قرار بگیرید. به عنوان مثال ، گوگل به روشنی بیان کرده است که سایت هایی را با محتوای تکراری مجازات می‌کند. بنابراین نه تنها محتوای عالی وب سایت بهتری ایجاد می‌کند بلکه رتبه سایت شما را نیز بهبود می‌بخشدکه این امر می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر تجارت شما بگذارد.

در این مقاله چند مورد از نکاتی را که برای تولید یک محتوای خوب نیاز داریم، بررسی می‌کنیم.

هدف از بازاریابی محتوا‌ی خود را مشخص کنید.

قبل از اینکه دنبال این باشید که چه چیزی را می‌خواهید تولید کنید، ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که چرا می‌خواهید آن را ایجاد کنید. تمام بازاریابی‌های محتوا با یک هدف مشخص شروع می‌شوند. درک اهدافتان در بازاریابی محتوا از ابتدا شما را در تصمیمات مهم و توسعه‌ی کارتان راهنمایی می‌کند.

مخاطبانتان را مشخص کنید.

بعد از مشخص کردن هدفتان، مرحله‌ی بعدی مشخص‌کردن این است که چه کسانی قرار است محتوای تولیدی شما را ببینند یا بشنوند. یک محتوای تاثیرگذار درون یک بسته از موضوعاتی که شما قصد دارید درباره‌ی آن بنویسید یا صحبت کنید تولید نمی‌شود بلکه باید با مشارکت و بازخورد مخاطبانتان همراه باشد. بهترین بازاریابی محتوا بر اساس پاسخ‌گویی به نیاز و سوالات مخاطبتان طراحی می‌شود تا بتواند آنها را به سمت شما سوق دهد.

تصمیم بگیرید که چه نوعی از محتوا را می‌خواهید تولید کنید.

انتشار مقاله در وب‌سایت، تولید انیمیشن و ویدئو، تولید پادکست و اینفوگرافیک نمونه‌هایی از روش‌های تولید محتوا هستند، این به خود شما بستگی دارد که از کدام‌یک و چگونه استفاده کنید.

به  عنوان مثال انتشار مقاله در وب سایت راه خوبی برای شروع بازاریابی محتوا است چرا که شما نیاز به طراح و ابزار مخصوص برای تولید محتوای متنی ندارید.

از تیتر های مناسب استفاده کنید.

یک تیتر خوب باعث ایجاد علاقه می شود و خوانندگان را به سمت خود جذب می‌کند. تحقیقات نشان داده۸۰٪ کاربران برای خواندن یک مطلب به عناوین آن توجه می‌کنند. پس برای ایجاد یک محتوای خوب تیتر های مناسبی باید انتخاب کنیم.

محتوایتان را کاربردی کنید.

آخرین پست وبلاگی که نوشتید چه بود؟ آیا به خوانندگان توصیه می کند که چگونه بلافاصله بتوانند آموزشهایتان را بکار گیرند؟ بهترین محتوا به کاربر این حس را می‌دهد که می‌تواند از اطلاعاتی که بدست‌ آورده به صورت عملی استفاده کند. البته نباید به گونه‌ای بنویسید که به کاربر دستور بدهید که چه کاری درست و غلط است بلکه باید جوری بنویسید که به مخاطب این اطمینان را بدهید که آنها خود می‌دانند بهترین تصمیم چیست.

بسیاری اوقات ، فقط نوشتن مطالب خوب در مورد یک موضوع ، ایده هایی را برای خوانندگان ایجاد می کند.

با افزودن تصاویر و فیلم ارتباط بهتری برقرار کنید.

می دانید که افراد به طور متفاوتی می آموزند. برخی افراد با دیدن بهتر یاد می گیرند ، در حالی که برخی دیگر با شنیدن بهتر یاد می گیرند. نکته مهم این است که هیچ کس با داشتن وسایل دیداری کمتر یاد نمی گیرد. چه از تصاویر ، فیلم ها و چه از نمودارها استفاده می کنید ، می توانند به شما در نشان دادن منظورتان کمک کنند. هر کتاب درسی مدرنی‌ را که باز کنید، عکسهایی پیدا خواهید کرد که برای بهبود تجربه خواندن و تقویت یادگیری خواننده است.

به روزرسانی های مداوم در وب سایت یا وبلاگ خود انجام دهید.

اگر شروع به وبلاگنویسی کرده‌اید باید به روز باشید. البته که می توانید چند پست بنویسید و سپس کار را رها کنید ، اما بسیاری از خوانندگان یا مشتری های جدید را به دست نخواهید آورد. نه تنها این ، بلکه موتورهای جستجوگر سایتهایی را که به طور مرتب به روز نمی شوند ، دوست ندارند و کمکی هم به ارتقا رتبه‌ی آنها نخواهند کرد.

اگر وبلاگ یا سایت محتوا دارید ، باید مرتباً آن را با مطالب عالی به روز کنید. بسیاری از بهترین سایت های محتوا به طور مرتب به روز می شوند.

نتیجه گیری

گرچه تولید یک محتوای خوب نیازمند کسب تجربه و رعایت نکات بسیاری است اما همواره به یاد داشته باشید زمانی یک محتوا موثر خواهد بود که هدف، طرح و برنامه‌ی مشخصی برای تولید آن داشته باشید.

بیایید از همین امروز شروع کنیم. تیم می‌چند به شما برای شروع کارتان کمک خواهد کرد، اگر سوالی داشتید حتما بپرسید.

5/5 - (3 امتیاز)

وقتی خوشحالی بنویس. وقتی ناراحتی بیشتر بنویس! کلمات وقتی روی کاغذ میاریمشون، قدرت می‌گیرند و وقتی خونده می‌شن قادرند جادو کنند! در می‌چند می‌نویسم برای شما! همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 17 =