تلگرام چیست؟ Telegram چگونه کار می‌کند؟

Telegram – تلگرام

تلگرام (Telegram) یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های پیام‌رسان در سطح جهان است، با این وجود هنوز بسیاری از افراد هستند که اطلاعاتی در رابطه با آن ندارند. تلگرام در واقع یک اپلیکیشن بسیار کاربردی است که این روزها خیلی از افراد به کمک آن کسب‌وکار خود را پیش می‌برند، زیرا می‌توان در اپلیکیشن تلگرام با ایجاد گروه و کانال تلگرامی محصولات و خدمات خود را به دیگران معرفی نمود و از راه تعامل با مخاطبان به جذب مشتری پرداخت. این برنامه با توجه به ویژگی‌ها و امکان شخصی‌سازی قابلیت‌های آن، برای استفاده‌ی اشخاص در ایجاد ارتباط با آشنایان نیز بسیار مناسب و استفاده از آن آسان است. در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که تلگرام چه قابلیت‌ها و امکاناتی دارد و چه دلایلی وجود دارد که ممکن است شما را نیز به این فکر بیندازد که سراغ دانلود تلگرام بروید و به استفاده از آن رو آورید.

تلگرام چیست؟

لوگو تلگرام

تلگرام یک سرویس پیام‌رسان چندپلتفرمی است، به این معنی که نسخه‌های مختلفی از آن وجود دارد که قابلیت نصب روی گوشی‌های هوشمند و یا کامپیوترهای خانگی را دارد و شما می‌توانید با دانلود تلگرام روی سیستم‌عامل‌های متفاوتی از جمله Android، IOS، Windows Phone، Windows، macOS و GNU/Linux از آن استفاده نمایید. این سرویس توسط کارآفرین روسی، پاول دوروف، بنیان‌گذاری شده است و اولین بار در ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۳ ارائه شد. تلگرام اکنون، طبق آماری که در آوریل سال ۲۰۲۰ منتشر شده است حدود ۴۰۰ میلیون کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد و هر زمان که اشکالی در حریم خصوصی و امنیت یکی از سرویس‌های پیام‌رسان رقیبش افشا می‌گردد دانلود تلگرام افزایش می‌یابد و باز هم به تعداد کاربران آن اضافه می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق تلگرام هر نوع پیام، عکس، فیلم، صوت، استیکر و به طور کلی انواع فایل‌های مختلف را ردو‌بدل نمایند.

ویژگی‌های برجسته‌ی تلگرام

ویژگی‌های برجسته‌ی تلگرام

توسعه‌دهندگان این سرویس توانسته‌اند مجموعه‌ای از بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نیاز کاربر را در اپلیکیشن تلگرام ارائه دهند که همین امر سبب استقبال افراد بسیاری از این سرویس پیام‌رسان شده است. برخی از این قابلیت‌ها و امکانات که با دانلود تلگرام جدید در اختیار کاربران قرار گرفته‌است، شامل موارد زیر است:

  • امکان استفاده‌ی رایگان
  • امکان ارسال و دریافت پیام متنی، عکس، فیلم، صدا و انواع دیگر فایل‌ها
  • عدم محدودیت حجمی برای ارسال و دریافت فایل‌های بزرگ (تلگرام تا ۱.۵ گیگ را پشتیبانی می‌کند.)
  • استیکرهای جذاب و انیمیشنی
  • امکان ایجاد گپ مخفی
  • امکان زمان‌بندی برای حذف خودکار گپ‌های مخفی
  • امکان برقراری تماس صوتی
  • امکان برقراری تماس ویدیویی
  • پشتیبان‌گیری آنلاین
  • ذخیره‌ی پیام‌ها در فضای ابری
  • امکان ذخیره‌ی پیام‌های پیش‌نویس
  • امکان ویرایش پیام‌ها
  • امکان حذف دوطرفه‌ی پیام‌ها حتی در گروه‌ و کانال‌ تلگرامی
  • امنیت بسیار بالای پیام‌ها در حد امنیت ایمیل
  • امکان ایجاد گروه و کانال‌ تلگرامی به تعداد نامحدود
  • امکان ایجاد پوشه‌های مختلف برای گروه‌بندی چت‌ها، گروه‌ها، انواع کانال تلگرامی و غیره
  • امکان ایجاد و اشتراک پیام‌های ویدیویی تلسکوپی یا گرد
  • امکان اشتراک‌گذاری مکان کاربر به صورت زنده
  • امکان جستجو و یافتن افراد و گروه‌های موجود در منطقه‌ی جغرافیایی نزدیک کاربر از طریق GPS
  • امکان سفارشی‌سازی: شما می‌توانید رنگ، فونت، و بسیاری موارد دیگر را در قالب اپلیکیشن تلگرام خود تغییر دهید.
  • ربات‌های پیشرفته: تلگرام بستری را برای ایجاد و توسعه‌ی ربات‌های تلگرامی فراهم کرده‌است. هر ربات در واقع یک اکانت تلگرام است که توسط یک برنامه‌ی کامپیوتری اداره می‌شود که می‌تواند با توجه به کاربردی که برای آن طراحی شده است به پرسش‌ها و نیازهای کاربر پاسخ دهد. پاسخ‌های ربات‌ها نیز در هر گپ‌، گروه‌ و کانال‌ تلگرامی امکان اشتراک‌گذاری مجدد را دارند.
  • بستر بازی با ربات‌ها: شما می‌توانید در تلگرام به بازی‌هایی از پازل‌های ساده گرفته تا بازی‌های چندنفره‌ی سه‌بعدی و بازی‌های استراتژیک بپردازید.
  • قابلیت Instant View: این قابلیت روشی برای مشاهده‌ی مقالات و صفحات وب با زمان بارگذاری صفر است. در واقع تلگرام یک مرورگر داخلی دارد که با حداکثر سرعت ممکن صفحات وب را بارگیری می‌نماید و نیز از هر نوع متن و رسانه پشتیبانی می‌کند، حتی اگر وب‌سایت اصلی برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه‌‌سازی نشده‌باشد باز هم به بهترین شکل عمل می‌کند. علاوه‌براین، صفحات Instant View حجم بسیار کمی دارند و در سرورهای تلگرام ذخیره می‌شوند تا در مراجعات بعدی بلافاصله بارگیری شوند.
  • امکان ایجاد نظرسنجی: کاربران می‌توانند یک نظرسنجی ایجاد کنند و گزینه‌هایی را برای انتخاب سایر کاربران ارائه دهند، در این حالت کاربران پاسخگو می‌توانند به دو صورت ناشناس یا شناخته‌شده پاسخ دهند‌. همچنین می‌توانند چند گزینه را در جواب انتخاب نمایند. از این قابلیت می‌توان برای ایجاد مسابقات پرسش‌وپاسخ نیز استفاده کرد و حتی امکان پیگیری پاسخ‌های صحیح و ارائه‌ی جدول رده‌بندی نیز وجود دارد.

اکانت تلگرام

اکانت تلگرام

هر حساب یا اکانت تلگرام به یک شماره‌ی تلفن پیوند خورده و با پیامک تأیید می‌شود. کاربران می‌توانند اکانت تلگرام خود را روی چندین دستگاه اضافه کنند و از طریق همه‌ی آن‌ها پیام‌‌هایشان را دریافت نمایند. شماره‌ی مربوطه را می‌توان در هر زمان تغییر داد و هنگام انجام این کار، مخاطبین کاربر شماره‌ی جدید را به‌طور خودکار دریافت می‌کنند. علاوه‌براین، یک کاربر می‌تواند نام مستعار تنظیم کند که به او امکان ارسال و دریافت پیام را بدون افشای شماره‌‌ی تلفنش می‌دهد. اکانت‌های تلگرام در هر زمان قابل حذف هستند و به‌صورت پیش‌فرض پس از شش ماه عدم فعالیت به‌طور خودکار پاک می‌شوند، البته می‌توان این مدت را به صورت اختیاری به ۱ ماه تا ۱۲ ماه تغییر داد. کاربران می‌توانند زمان آخرین فعالیت خود را با عبارت last seen recently جایگزین کنند تا زمان دقیق آخرین فعالیت آن‌ها مشخص نباشد. روش تأیید اعتبار پیش‌فرض که تلگرام برای ورود به سیستم از آن استفاده می‌کند، احراز هویت تک‌عاملی مبتنی بر پیامک است. تمام آنچه برای ورود به سیستم حساب و دسترسی به پیام‌های مبتنی بر ابر کاربر لازم است، رمز عبور یکبار مصرف است که از طریق پیام کوتاه به شماره‌ی تلفن کاربر ارسال می‌شود. کاربران تلگرام می‌توانند با احراز هویت دو‌عاملی رمز عبور دیگری را برای ورود به سیستم اکانت تلگرام خود تعیین کنند تا امنیت حسابشان ارتقا یابد.

جمع‌بندی

تلگرام از پرکاربردترین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسانی است که به دلیل ویژگی‌های برجسته‌ای که توسعه‌دهندگان آن برای این برنامه در نظر گرفته‌اند توانسته است از سایر رقبای خود پیشی بگیرد و علی‌رغم فیلتر شدن و ممنوعیت استفاده از آن در برخی کشورها از جمله ایران، کاربران بسیاری را در سرتاسر جهان به خود اختصاص دهد. با استفاده از تلگرام شما می‌توانید هر نوع پیام متنی، عکس، فیلم، صدا، اطلاعات مکانی، و فایل‌های دیگر را حتی به بزرگی ۱.۵ گیگابایت در گپ‌ها، گروه‌ها و کانال تلگرامی خود با دیگران به اشتراک بگذارید، با آن‌ها به رایگان تماس صوتی یا تصویری برقرار کنید و از استیکرهای جذاب، قابلیت گپ خصوصی، مرورگر داخلی، ربات‌ها و هزاران امکان دیگری که تلگرام در اختیار شما می‌گذارد استفاده نمایید. در این مقاله به ویژگی‌های خاص ایجاد یک اکانت تلگرام پرداختیم و در رابطه با تلگرام‌های غیر رسمی که به ظاهر تلگرام بدون فیلتر ارائه می‌دهند اما در واقع به‌دنبال سودجویی و سوء‌استفاده از اطلاعات شخصی شما هستند هشدار دادیم.

از بچگی افراد خلاق و سازندگان انیمیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی را دوست داشتم. علاقه بسیارم به آن‌ها باعث شد که تلاش کنم و دست به کار‌های متفاوتی بزنم که شاید برای بیشتر افراد معقول به نظر نمی‌رسید. جاهای مختلفی کار کردم و تجربیات زیادی را کسب کردم. در تلاشم کار‌های نو را تجربه کنم و این تجربه را به اشتراک بگذارم. در این راه همراهم باشید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =