Anchor-text

Anchor text

اکثر افراد می‌دانند که برای بهبود سئوی وب‌سایت خود باید بر نحوه‌ی ایجاد لینک‌های موجود در آن توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا در میان عوامل بسیار زیادی که موتور جستجوی گوگل آن‌ها را در رتبه‌بندی سایت‌ها مد نظر قرار می‌دهد، کلماتی که برای ایجاد پیوند به بیرون یا درون سایت خود انتخاب می‌کنید از فاکتورهای بسیار مهم به حساب می‌آید. این کلمات را انکرتکست (Anchortext) می‌نامند و الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل نسبت به آنچه تازه‌کارها (و حتی برخی پیشکسوتان بازاریابی) تصور می‌کنند، به آن‌ها توجه بیشتری نشان می‌دهند. شما می‌توانید از طریق بهینه‌سازی مناسب کلمات انکرتکست و یادگیری بهترین اقدامات در این زمینه، سئوی سایت خود را تقویت کنید و شاهد صعود جایگاهتان در رتبه‌بندی گوگل باشید. این در حالی است که اگر قوانین مربوط به Anchortext را زیر پا بگذارید گوگل می‌تواند سایت شما را جریمه کند. مطالعه‌ی ادامه‌ی این مطلب به شما می‌کند تا به‌طور کامل با انکرتکست و شیوه‌های مناسب ایجاد آن آشنا شوید.


متن نمایش داده شده در یک لینک است ( برای مثال : دانلود فیلم …. با لینک مستقیم ) که کاربران برای استفاده از خدمات یا بازدید از وبسایت شما روی آن کلیک میکنند. این متن باید مرتبط با محتوای شما باشد و به صورت طبیعی کاربر را به مسیری که قصد دارد هدایت کند. در غیر این صورت متن نمایش داده در لینک شما ممکن است توسط موتور جست و جو محدود شود یا مخاطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد.


انکر تکست

انکرتکست در واقع همان متنی است که کاربر روی آن کلیک می‌کند تا از یک مکان اینترنتی به مکان دیگری هدایت شود و به عبارتی دیگر دو مکان مختلف را در اینترنت به هم پیوند می‌دهد. با اینکه انکرتکست‌ها معمولاً صفحات وب را به هم متصل می‌کنند، اما ممکن است در مواردی برای شروع دانلود یک فایل یا هدایت به اسنادی مانند فایل‌های PDF و یا فایل‌های موجود در Google Drive مورد استفاده قرار بگیرند.

شما به‌عنوان یک کاربر باید دقت کنید که تنها روی انکرتکست‌های موجود در سایت‌هایی کلیک کنید که به آن‌ها اعتماد دارید زیرا ممکن است گاهی یک لینک شما را به صفحه‌ای هدایت کند که با انکرتکستی که روی آن درج شده است مغایرت دارد. برای نمونه واژه نامه محتوا یک دانشنامه آنلاین برای افراد علاقمند به علم تولید و بازاریابی محتوا است و با مشاهده‌ی متنی که در لینک نشان داده می‌شود کاربران انتظار دارند که به صفحه‌ی مربوط به این واژه‌نامه هدایت شوند؛ اما گاهی ممکن است برخی سایت‌های غیر معتبر از آن برای هدایت به یک فایل مخرب استفاده نمایند.

انواع انکرتکست و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها

هنگامی که در مورد بهینه‌سازی موتور جستجو صحبت می‌کنیم، 《سادگی》واژه‌ای بی‌معنا است و در بحث انواع Anchor text نیز پیچیدگی‌ها و انواع بسیاری وجود دارد که ما در این بخش ۱۰ مورد از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. برای درک بهتر تمایز بین انواع مختلف انکرتکست‌ها از یک مثال استفاده می‌کنیم، برای این منظور فرض کنید که شخصی تصمیم گرفته است تا به صفحه تولید محتوای صوتی می چند به آدرس اینترنتی https://meechand.com/audio-content/ لینک دهد. در اینجا کلیدواژه‌ی اصلی که هدف قرار داده شده “ محتوای صوتی” است. نکته‌ی اصلی اینجا است که برای لینک دادن به این صفحه‌ی واحد همه‌ی افراد به یک روش مشابه عمل نمی‌کنند. در ادامه شیوه‌های مختلف لینک دادن و ایجاد انکرتکست برای این صفحه را مشاهده می‌کنید:

۱ – کلمات انکر عمومی

یک انکر عمومی شامل هیچ متنی نیست که به یک کلمه‌ی کلیدی اشاره کند، بلکه کاربر با مطالعه‌ی مطالبی که در اطراف لینک وجود دارد درمی‌یابد که لینک احتمالاً به کجا ارجاع خواهد داد. انکرتکست عمومی ممکن است اسپم‌گونه به نظر برسد، اما در واقع بسیار قدرتمند است زیرا شامل کلماتی از زبان طبیعی است که موجب می‌شود توجه مستقیم کاربر به لینک جلب گردد. عبارات زیر مثال‌هایی از انکر عمومی هستند:

  • “اینجا کلیک کنید”
  • “ادامه‌ی مطلب”
  • “این وبلاگ”
  • “دانلود کنید”
  • “از اینجا”
  • “درباره‌ی نویسنده”
  • “اطلاعات بیشتر”
  • “این صفحه”

بنابراین مثال مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود (بخش آبی‌رنگ و لینک مورد نظر است) :

محتوای صوتی می چند (این صفحه) یکی از ابزارهای صوتی مورد علاقه‌ی من است.

۲ – انکرتکست برند دار

انکرهای برند دار دربرگیرنده‌ی نام برند شما هستند و برای تشخیص ساختار سایت توسط گوگل بسیار مناسب هستند و راهی مطمئن برای پیشگیری از علامت‌گذاری سایت شما به‌عنوان هرزنامه هستند. اگر شما با چهره‌های سرشناسی مثل مدیرعامل، روزنامه‌نگار، اینفلوئنسر یا یک نویسنده‌ی برجسته کار کنید که با برند شما ارتباط یافته باشند، ممکن است گوگل هر لینکی که با نام آن‌ها می‌آید را نیز به‌عنوان یک انکر شناسایی کند. برای مثال عبارات زیر می‌توانند یک انکرتکست برند دار باشند:

  • “بیل هارتزر” از سایت BillHartzer.com
  • به گفته‌ی آژانس خبری “رویترز”
  • “جولیا مک‌کوی” در وبلاگ “رایت” می‌گوید
  • طبق گزارش “CT News Junkie”

با این وصف، مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

محتوای صوتی می چند انتخابی درست برای کسب و کار توست.

۳ – انکرتکست تطبیق دقیق

انکرتکست تطبیق دقیق شامل کلیدواژه‌ی خیلی دقیق از صفحه‌ای است که شما به آن پیوند می‌دهید. برای مثال اگر کسی تصمیم بگیرد به همین مطلبی که شما اکنون در حال مطالعه‌ی آن هستید لینک دهد و لینک را با لغت “انکرتکست” هایپرلینک کند، یک متن لینک تطبیق دقیق ایجاد نموده است زیرا این همان کلمه‌ی کلیدی اصلی است که ما در اینجا هدف قرار داده‌ایم. گرچه ایجاد برخی از انکرهای تطبیق دقیق مهم است، اما گوگل به این لینک‌ها نیز توجه زیادی نشان می‌دهد و در صورت داشتن تعداد زیادی از این نوع انکرتکست‌ها، ممکن است شما را به دلیل ایجاد هرزنامه جریمه کند. عبارات زیر نمونه‌هایی از انکرتکست‌های تطبیق دقیق هستند:

  • “لینک‌سازی”
  • “کفش مخصوص دویدن”
  • “بهینه‌سازی نرخ تبدیل B2B (بیزنس به بیزنس)”
  • “کتاب‌های دست دوم”

(در تمام نمونه‌های بالا فرض بر این است که لینک پشت متن، عبارت دقیق را هدف قرار داده است.)

برای ایجاد انکر تکست تطبیق دقیق برای مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

محتوای صوتی می چند انتخابی درست برای کسب و کار توست.

۴ – انکرتکست تطبیق جزئی

انکرهای تطبیق جزئی شامل کلمه‌ی کلیدی شما همراه با دیگر کلمات عمومی، تصادفی، و غیره است. در مثال‌های زیر چند نمونه از انکرتکست‌های تطبیق جزئی را مشاهده می‌کنید:

  • “ابزارهای کارآمد سئو” در صورتی که به صفحه‌ای لینک می‌دهید که کلیدواژه‌ی “ابزارهای سئو” را هدف قرار داده است.
  • “خرید کفش‌های مخصوص دویدن” در حالی که “کفش‌های مخصوص دویدن” مورد هدف قرار گرفته است.
  • “راهنمای استفاده از کلیدواژه‌ی آموزنده”  با هدف قرار دادن “استفاده از کلیدواژه”

با این وصف، مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

تولید محتوای صوتی می چند انتخابی درست برای کسب و کار توست.

۵ – انکرتکست مرتبط

کلمات انکر مرتبط به صفحه‌ای لینک  می‌دهند که از یک شکل متفاوت کلیدواژه‌ی هدف استفاده می‌کند. در واقع مشابه کلیدواژه‌های تطبیق جزئی هستند اما انکرهای مرتبط عبارت کلیدواژه را به‌صورت دقیق شامل نمی‌شود. شما می‌توانید با ایجاد چند انکر مرتبط به ربات‌های گوگل کمک کنید تا لینک‌های شما را بهتر بشناسند بنابراین احتمال اینکه سایت شما به‌عنوان هرزنامه شناخته شود کاهش می‌یابد و در عین حال در لینک‌های شما تنوع ایجاد می‌نماید. عبارات زیر نمونه‌هایی از انکرهای مرتبط را نشان می‌دهند:

  • “بحران آب یمن” برای زمانی که در حال لینک دادن به صفحه‌ای هستید که “بیماری همه‌گیر وبا” را مورد هدف قرار می‌دهد.
  • “بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی” با هدف قرار دادن “استراتژی تولید محتوا در فیس‌بوک”

برای ایجاد انکر تکست مرتبط برای مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

شما می‌توانید از محتوای صوتی برای تقویت دسترسی پذیری سایت خود استفاده نمایید.

۶ – انکرتکست تصادفی

برخی از افراد ابزارهای آنالیز لینک انکرهای تصادفی و عمومی را در یک دسته قرار می‌دهند. با این حال کلمات انکر تصادفی ممکن است دربرگیرنده‌ی عبارت‌هایی نیز باشند که به اندازه‌ی “اینجا کلیک کنید” عمومی نباشند، اما مرتبط به کلیدواژه‌ی هدف نیز نیستند. مثلاً:

  • مقاله‌ی جامع و کامل
  • استایل جدید
  • قوانین تغییریافته

در واقع ارائه‌ی مثال برای انکرهای تصادفی کمی مشکل است زیرا این دسته از انکرتکست‌ها می‌توانند هر چیزی باشند و به موضوع کلیدواژه‌های هدف موجود هر صفحه بستگی دارند.

برای ایجاد انکر تکست تصادفی برای مثال صفحه محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

محتوای صوتی می چند انتخابی درست برای کسب و کار توست. اینجا کلیک کن تا خودت امتحانش کنی!

۷ – انکرتکست خالی – عریان

انکرتکست عریان فقط یک URL یا آدرس اینترنتی است که از روی نوار مرورگر کپی شده است و به‌صورت یک پیوند قابل کلیک کردن در متن قرار گرفته است. اگر کسی در انتهای مقاله‌اش بخشی را برای ثبت منابع اضافه کند و لینک شما را به‌عنوان منبع بگنجاند، در واقع از انکرتکست‌ عریان استفاده نموده است. اگرچه استفاده از این نوع انکرها جلوه‌ی بصری مناسبی ندارد اما گوگل انکرهای عریان را می‌پسندد زیرا با به کار بردن آن‌ها احتمال اینکه کسی در تلاش باشد از روش‌های هرزنامه‌ای برای بهبود رتبه‌بندی سایت خود در یک کلمه‌ی کلیدی استفاده کند، کاهش می‌یابد. آدرس‌های زیر نمونه‌ای از انکرهای عریان هستند:

برای ایجاد این نوع از انکرتکست‌ها، مثال تولید محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

محتوای صوتی می چند (https://meechand.com/audio-content) انتخابی درست برای صدای کسب و کار شماست.

۸ – انکرتکست شامل کیوورد و برند

این نوع از انکرتکست‌ها می‌تواند شامل نام برند شما (یا عبارت برند دار) و یک کلیدواژه باشد و به شما کمک می‌کند تا کلیدواژه‌ی مورد نظر خود را بدون اینکه برای گوگل شبیه هرزنامه به نظر برسید،  بهینه‌سازی نمایید و در کنار آن برند خود را نیز به همگان بشناسانید. در اینجا نمونه‌هایی از انکرتکست‌های شامل کلیدواژه و برند را مشاهده می‌کنید:

  • “می چند برای تحقیق کلیدواژه”
  • “کفش‌های مخصوص دویدن آدیداس”
  • “عطر نوید محمدزاده”

برای ایجاد این نوع از انکرتکست‌ها، مثال صفحه‌ی تولید محتوای صوتی می چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

محتوای صوتی می‌چند یکی از بهترین انتخاب ها برای صدای کسب و کار شماست.

۹ – انکرتکست های طولانی

انکرهای دنباله‌دار شبیه انکرهای تطبیق جزئی هستند اما کلمات بیشتری را دربرمی‌گیرند. این انکرها به شما امکان می‌دهند تا کلیدواژه‌ی مورد نظر خود را در میان چندین کلیدواژه‌ی مرتبط، تشریحی، عمومی یا برند دار بگنجانید. گاهی اوقات انکرهای دنباله‌دار می‌توانند کل پانویس یا سرتیتر یک لینک را در خود بگنجانند یا کل جمله را به لینک تبدیل کنند. با اینکه همیشه مجبور نیستید انکرهای دنباله‌دار بنویسید اما استفاده از آن‌ها می‌تواند برای سئوی سایت شما بسیار مفید باشد. مثلاً می‌توان از شیوه‌های زیر انکرهای دنباله‌دار را به کار برد:

  • “در مورد تحقیق کلیدواژه در وبلاگ می چند بیشتر بخوانید”
  • “چرا محتوای تکراری برای سئو بد است؟”
  • “آیا به یاد دارید که آمازون چه زمانی یک فروشگاه کتاب دسته دوم بود؟”

برای ایجاد این نوع از انکرتکست‌ها، مثال صفحه‌ی محتوای صوتی می‌چند می‌تواند به‌صورت زیر در متن نوشته شود:

برای داشتن محتوای صوتی مخصوص کسب و کارتان به می چند مراجعه کنید.

۱۰ – انکرتکست روی تصاویر

احتمالاً قبل از این شنیده‌اید که افزودن یک متن برای توضیح تصویری که در مطالب خود قرار داده‌اید، بسیار اهمیت دارد. زمانی که شما تصویری را به‌عنوان بخشی از یک لینک در نظر می‌گیرید، متن جایگزین شما برای آن تصویر همان چیزی است که گوگل به‌عنوان انکر تصویر می‌خواند. انکرهای تصویری بسیار کارآمد هستند زیرا پروفایل Anchortext شما را متنوع می‌کنند و سئوی سایتتان را نیز در تصاویر گوگل بهبود می‌بخشند. بنابراین بسیار خوب است که یک متن توصیفی جایگزین را شبیه نمونه‌های زیر، برای لینک تصاویر خود بنویسید:

  • گل‌های زینتی مناسب برای نگهداری در آپارتمان
  • راهنمای لینک‌سازی بهینه
  • لوازم مسافرتی LifeStraw

برای ایجاد این نوع از انکرتکست‌ها، مثال صفحه‌ی تولید محتوای صوتی می‌چند می‌تواند در بخش کد مربوط به قرار دادن تصویری مرتبط با آن به‌صورت زیر نوشته شود:

”محتوای

نحوه بررسی انکر تکست ها توسط گوگل

تا پیش از سال ۲۰۱۲، بازاریابان، بسیاری از کلمات کلیدی انکر تطبیق دقیق را به‌منظور دست‌کاری الگوریتم گوگل مورد استفاده قرار می‌دادند. در آن زمان شما می‌توانستید با استفاده از انکرهای شامل کلمات کلیدی برای اشاره به سایت خود، حتی اگر سایت شما اصلاً مربوط به موضوع انکرتکست نبود، در رتبه‌ی اول کلمات کلیدی قرار بگیرید زیرا تنها در صورتی که چندین سایت Anchortext یکسانی را برای لینک به همان صفحه انتخاب می‌کردند، گوگل فکر می‌کرد آن سایت مرتبط‌ترین سایت به آن کلمه‌ی کلیدی است و باید از نظر رتبه‌بندی در بالاترین جایگاه قرار بگیرد. اما سرانجام گوگل متوجه این عمل فریبنده شد و با انتشار به‌روزرسانی‌های خود از آوریل سال ۲۰۱۲، از آن پس به‌طور خاص روی انکرتکست سخت‌گیری بیشتری اعمال نمود. در نتیجه‌ی این کار بسیاری از بازاریابان شاهد افت شدید رتبه‌ی خود بودند و به‌سرعت استراتژی انکر خود را تغییر دادند.

به‌منظور بهبود سئوی سایت خود به خاطر داشته باشید که امروزه گوگل الگوریتم‌های جدیدی را برای رتبه‌بندی دقیق سایت‌ها به کار می‌گیرد و به‌طور مداوم در حال به‌روزرسانی این الگوریتم‌ها است به‌گونه‌ای که ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید گوگل برای تشخیص تفاوت بین انکرتکست برند دار و تطبیق دقیق به‌روزرسانی‌های جدیدی را انجام داده است و شاید با بالا رفتن دقت الگوریتم‌های رتبه­بندی گوگل رتبه‌ی سایت شما دچار نزول شود. بنابراین بهتر است همیشه انکرتکست‌های خود را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که با صفحه‌ای که به آن لینک داده می‌شود کاملاً مرتبط باشد. از بهینه‌سازی بیش از حد انکرتکست‌ها به‌منظور گنجاندن کلمات کلیدی مورد نظر خود خودداری کنید و بیش از هر چیز دیگر، هدف خود را بر این قرار دهید تا یک تجربه‌ی مثبت برای کاربران گوگل ایجاد کنید زیرا گوگل همواره در راستای رسیدن به این هدف گام برمی‌دارد. اگرچه گوگل الگوریتم‌های خود را به اندازه‌ی کدهای هسته‌ای تحت حفاظت شدید نگه می‌دارد، اما بر همگان روشن شده است که اکنون به نشانه‌های اطراف انکرها توجه بیشتری دارد و ربات‌های گوگل به جای خواندن ساده‌ی انکرتکست‌ها ممکن است کلمات و جملات اطراف آن را بیش از گذشته اسکن و بررسی نمایند.

چگونه انکرتکست‌های خود را بهینه کنیم؟

روش هایی برای بهینه سازی انکر تکست ها وجود دارد که در زیر با بخشی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

از ایجاد پیوند با سایت‌های اسپم بپرهیزید

گوگل به اینکه به کدام سایت‌ها لینک می‌دهید یا اینکه چه سایت‌هایی به شما لینک می‌دهند توجه می‌کند. اگر به سایتی متصل شوید که اطلاعات نادرست منتشر می‌کند، در حال ترویج و تبلیغ عقاید غیر صلح‌جویانه باشد یا اقدامات اسپم‌گونه انجام دهد، گوگل می‌تواند شما را جریمه کند. سعی کنید قبل از لینک دادن به سایت‌ها رتبه‌ی الکسای آن‌ها را بررسی نمایید و فقط به سایت‌هایی با رتبه‌ی زیر ۱۰۰K لینک دهید. شاید گاهی اوقات مجبور باشید به سایت‌های نامناسب به‌عنوان مرجع لینک دهید، زیرا شاید آن‌ها تنها منبع موجود باشند یا بخواهید اطلاعات نادرست را افشا کنید. گوگل به این نکته واقف است و شما می‌توانید در این شرایط از لینک “بدون دنبال کردن” (No Follow) استفاده کنید تا به گوگل بگویید که “من این سایت را تأیید نمی‌کنم و نمی‌خواهم که این سایت بر سئوی من تأثیر منفی بگذارد”.

اطمینان حاصل کنید که کلمات انکر با صفحه‌ی مورد نظر مرتبط هستند

به یاد داشته باشید که گوگل  از انکرها به‌عنوان اطلاعاتی برای درک محتوای صفحات وب و میزان اهمیت آن‌ها استفاده می‌کند تا بتواند آن‌ها را در جستجوهای کلیدواژه‌ای به‌طور مناسب رتبه‌بندی نماید. شما می‌توانید انکرهایی برای لینک‌های خود انتخاب کنید که منطقی باشند. این کار به شما کمک می‌کند تا تجربه‌ی مثبتی را برای مخاطبان خود ایجاد نمایید. گرچه استفاده‌ی بیش از حد از انکرتکست‌های تطبیق دقیق می‌تواند به ضرر شما باشد اما لازم است تا حد مناسب آن‌ها را به کار ببرید. استفاده‌ی بسیار زیاد از کلمات تصادفی برای انکرتکست‌ها نیز می‌تواند صلاحیت شما را زیر سؤال ببرد پس سعی کنید فقط در حدی از آن‌ها استفاده کنید که در انکرتکست‌های شما تنوع لازم را ایجاد نمایند.

از انکرهای پر از کلمات کلیدی برای لینک‌های داخلی سایت خود استفاده نکنید

استفاده از انکرهای تطبیق دقیق برای لینک‌های داخلی یک کار کاملاً اشتباه است. گوگل این را می‌داند که شما نمی‌توانید کارهایی را که سایت‌های دیگر انجام می‌دهند کنترل کنید اما قادر هستید که لینک‌های داخلی خود را کنترل نمایید. اگر از انکرهای تطبیق دقیق برای لینک‌های داخلی استفاده کنید گوگل می‌پندارد که شما سعی دارید سیستم را دست‌کاری کنید و شما را جریمه خواهد کرد. به جای این کار، از انکرهای مرتبط، انکرهای دنباله‌دار، یا انکرهای عمومی برای لینک‌های داخلی استفاده کنید.

انواع مختلف انکرتکست را به‌طور متعادل توزیع کنید

توزیع مناسب انواع مختلف Anchortext از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این منظور، شما می‌توانید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از انکرتکست‌های خود را به‌صورت برند دار، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگر را از انکرتکست‌های تطبیق جزئی و بین ۲۰ تا ۴۰ درصد انکرتکست‌های خود را به‌صورت انکرهای عمومی، عریان، تصادفی، تطبیق دقیق و غیره به کار ببرید. همچنین می‌توانید چند وب‌سایت موفق در حوزه‌ی کاری خود را مورد بررسی قرار دهید و ببینید انکرهای ورودی و خروجی آن‌ها به چه صورتی است و از آن‌ها الگو بگیرید.

به متن جانبی توجه کنید

به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل نشان می‌دهد که این موتور جستجو استراتژی خود را بر مبنای زبان طبیعی انسان تعریف کرده است. وقتی شما به‌عنوان یک کاربر صفحه‌ای را می‌بینید، برای اینکه تصمیم بگیرید روی لینکی کلیک کنید تنها به انکرتکست موجود در آن نگاه نمی‌کنید بلکه جملات و پاراگراف‌های اطراف آن را نیز مطالعه می‌کنید تا دریابید لینک شما را به کجا هدایت خواهد کرد. ما باید تصور کنیم گوگل نیز همین کار را انجام می‌دهد، پس توجه به محتوای جانبی لینک‌ها و تطابق آن‌ها با Anchortext و لینک مربوطه را نیز در نظر داشته باشید.

از برچسب‌های جایگزین تصویر غافل نشوید

برچسب‌های جایگزین تصاویر از این نظر که به بازدیدکنندگان کم‌بینا و همچنین ربات‌های گوگل کمک می‌کنند تا دریابند که تصویر در چه رابطه‌ای است و نیز به‌عنوان یک Anchortext عمل می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردارند. برچسب‌ها یا تگ‌های جایگزین تصویر باید کاملاً توصیفی باشند و مانند یک جمله‌ی طبیعی به نظر برسند. درگذشته استفاده از کلمات کلیدی به‌عنوان تگ‌های جایگزین تصویر بسیار معمول بود، اما گوگل خیلی زود متوجه این امر شد و حساسیت خود را بر روی آن‌ها افزایش داده است، بنابراین ضرورت دارد که استفاده از کلمات کلیدی خود را در این بخش‌ها به حداقل برسانید. بهتر است تنها یک کلمه‌ی کلیدی اصلی را انتخاب کنید و آن را در یک جمله‌ی توصیفی درباره‌ی تصویری خاص بگنجانید.

جمع بندی

انکرتکست در واقع همان کلماتی است که برای توصیف مقصد یک لینک روی آن نوشته می‌شود و کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه‌ی دیگری از وب هدایت می‌گردد. با توجه به به‌روزرسانی‌های جدید گوگل، به نظر می‌رسد که این موتور جستجو از انکرتکست‌ها برای کمک به درک مفهوم زمینه‌ی لینک‌های موجود در صفحات وب استفاده می‌کند و از این رو این احتمال می‌رود که انکرتکست‌ها در کنار ارتباط مطالب و اطلاعات جانبی آن‌ها، خود یک فاکتور مؤثر در رتبه‌بندی سایت‌ها باشند. به‌طور مثال اگر ما در همین مقاله‌ای که آن را مطالعه نمودید با استفاده از انکرتکست “غذای حیوانات خانگی” به صفحه‌ای لینک دهیم، این کار به گوگل نشان خواهد داد که صفحه‌ی لینک‌شده احتمالاً باید ارتباطی با غذای حیوانات خانگی داشته باشد. حال اگر افراد دیگری هم در مقاله‌های خود همین کار را انجام دهند، اطمینان گوگل نسبت به اینکه آن صفحه در رابطه با غذای حیوانات خانگی است افزایش پیدا می‌کند. حال فکر کنید چقدر احتمال دارد که دو یا چند وب‌سایت با استفاده از انکرتکستی یکسان به یک صفحه‌ی وب لینک بدهند در حالی که آن صفحه هیچ ارتباطی با غذای حیوانات خانگی ندارد؟ طبیعتاً اتفاق نادری است. این دقیقاً همان دلیلی است که باعث می‌شود گوگل به انکرتکست‌ها به‌عنوان فاکتوری برای رتبه‌بندی سایت‌ها توجه کند. بنابراین ضرورت دارد که طبق توصیه‌های عنوان‌شده در این مقاله شما نیز انکرتکست‌های وب‌سایت خود را به بهترین شیوه ایجاد نمایید تا تأثیر مثبتی در سئوی سایتتان داشته باشد و از جریمه شدن توسط گوگل نیز بر حذر بمانید.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =