Aggregated-content

Aggregated content

امروزه پیداکردن و اشتراک گذاری محتوای ارزشمند بیشتر از گذشته مورد اهمیت است. مردم محتوای خوب را دوست دارند. آن ها از بروز شدن با دیدن چیزی که خوب است ببینند یا خواندن چیزی که لازم است بخوانند لذت میبرند. شاید متوجه شده باشید که چطور سایت های مختلف یک محتوای یکسان را با روش های متفاوتی ارائه می کنند. اساسا مطالب در همان موضوع یکسان قرار می گیرند اما هر مقاله ای منحصربه فرد است. اگر قبلا با این مورد مواجه شده اید و این را دوست داشتید احتمالا شما یکی از  طرفداران پروپاقرص محتوای جمع آوری شده هستید. در این راهنما، ما به جمع آوری محتوا، مزایای آن و اینکه شما چطور می توانید محتوا جمع آوری کنید، نگاهی می اندازیم. ما همچنین برخی از بهترین ابزارهای گزینش و جمع آوری محتوا که ممکن است مناسب کسب و کارتان باشد را ذکر می کنیم. پس بیایید آن را کشف و بررسی کنیم.


مطالبی هستند که از چندین منبع جمع آوری شده باشند، چندین نوع دسته بندی برای جمع آوری محتوا در این روش وجود دارد. از استفاده از محتواهای خارجی ( محتواهای موجود در منابع دیگر که متعلق به افرادی باشد )، جمع آوری و دسته بندی اخبار تا جست و جو برای محتوایی که پایه و به وجود آورده محتوای ساخته خود شما باشد. این عمل به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.


سرفصل‌های محتوا

جمع آوری محتوا یا Aggregated Content چیست؟

جمع آوری محتوا به زبان ساده به معنی گزینش آن است. به عبارت دیگر جمع آوری محتوا یعنی مجموعه ای از داده های مرتبط که یک موضوع یکسان را پوشش می دهند ، و نمایش تمام آن در یک مکان برای سهولت دسترسی و مراجعه ی کاربران. این شبیه یک موتور جستجوی بزرگ است که در آن تنها اطلاعات اساسی جمع آوری می شوند و در عین حال تمام محتوایی که نامرتبط یا کم کیفیت هستند حذف می شوند. مهم است توجه داشته باشید که این با سرقت علمی متفاوت است. جمع آوری به معنی استفاده از محتوای دیگران و ادعای اینکه محتوای اورجینال دیگران مال خودتان است، نمی باشد. با این حال ما این را انکار نمی کنیم که برخی جمع آورندگان محتوا متهم به انجام این کار هستند.

تفاوت جمع آوری محتوا با Content Curation

به طور کلی در Content Curation و Aggregated Content محتوا جمع آوری و به مخاطبین نمایش داده می‌شود.

تفاوت اصلی این دو مدل در این است که در Content Curation شما می‌بایست به صورت دستی این کار را انجام دهید و مقالات را گرد آوری و تدوین کنید، درحالی که در مدل Aggregated Content محتوا به صورت خودکار و اتوماتیک جمع آوری می‌شود.

نمونه هایی از جمع آوری محتوا

بهترین راه برای اینکه واقعا هنر جمع آوری محتوا را یادبگیرید این است که نمونه ها را ببینید. درغیر این صورت شبیه شرو ورهای بازاریابی به نظر میرسد، درست است؟ بیایید نمونه ها را در سبک ها و روش های متفاوتِ جمع آوری بررسی کنیم تا این استراتژی را بهتر درک کنیم.

جمع آوری محتوای رسانه های اجتماعی خودتان

یکی از شکل های رایج جمع آوری محتوا وقتی است که برندها و کسب و کارها محتوای رسانه های اجتماعی خودشان را گزینش می کنند و در قالب یک پست به وب سایت شان اضافه می کنند. این کمک می کند تا لایف استایل به وب سایتشان بیفزایند و درعین حال محتوای رسانه های اجتماعی شان بازدید بیشتری داشته باشد و بیشتر در معرض نمایش قرار بگیرد. این نمونه از سایت atlantic 10 را بررسی کنید.

جمع آوری محتوای کاربرساخته ی رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از اشکال رایج جمع آوری محتوا گردآوری پست ها از طرفداران و مشتریان است.این یک راه فوق العاده برای نشان دادن اعتبار برند و ایجاد اجتماع افراد است. برندها می توانند مشتریان را تشوق کنند تا یک پست با یک هشتگ برنددار بگذارنند سپس آن ها می توانند انتخاب کنند که از کدام پست ها استفاده کنند و آن ها را در صفحه ی خود به نمایش بگذارند.این یک نمونه از Dover Saddlery است و آن ها مشتریان را ترغیب می کنند تا از هشتگ #itsfromdover استفاده کنند.

جمع آوری مقالات برتر خبری

Flipboard یک نمونه ی معروف از یک وب سایت است که محتوای برتر را از سایت های خبری و سایت های محتوایی از سراسر جهان جمع آوری می کند. خوانندگان می توانند موضوعات خاصی را دنبال کنند تا درمورد چیزی که به آن علاقه مندند مطلب بخوانند.

جمع آوری پست های وبلاگ ها

این نمونه از یک سایت وبلاگ نویسی درمورد سفر را ببینید.

چرا برندها محتوا جمع آوری می کنند؟

این کار اگر به درستی انجام شود می توانید مطالبی غنی را برای خوانندگان خود فراهم آورید که می تواند بسیار برای آن ها مفید باشد. به علاوه، خوانندگان شما به لطف داشتن همه چیزهایی که به دنبال آن هستند در یک مکان، مدت بیشتری در سایت تان باقی می مانند. در زیر برخی از مزایای جمع آوری محتوا آورده شده است:

کارآمد است و کار سختی نیست

ابزارهای جمع آوری محتوا برای انجام کارهای سختی چون جستجو و جمع آوری داده ها ساخته شده اند. وقتی شما محتوای مرتبط به موارد مورد نیازتان را شناسایی کردید تمام کاری که لازم است انجام دهید کپی و پیست کردن آن بخش هاست تا اطلاعات را پیدا کنید، و ابزارهای جمع آوری بقیه ی کار را انجام می دهند.

مورد تایید موتورهای جستجو است

ثانیا، وقتی از ابزارهای جمع آوری محتوا استفاده می کنید، یعنی دارید ضمانت می کنید که محتوای تان مناسب است. پست کردن محتوای مناسب در سایت تان به طور منظم، منجر به ترافیک مستقیمی می شود که به نوبه ی خود باعث جایگاه مورد قبولی در رتبه بندی ها می شود. هیچوقت گوگل این را تعیین نکرده است که تمام محتوایی که در سایت تان وجود دارد باید اورجینال باشد. با این حال حتما منبع اصلی را ذکر کنید تا سرقت علمی نکرده باشید.

آموزش سریعتر

با ابزارهای جمع آوری محتوا شما تنها کافیست به دنبال اطلاعات لازم در محتوای جمع آوری شده باشید. صرف زمان کمتر برای جستجو زمان بیشتری را برای پرداختن به فعالیت های مهم دیگر ذخیره می کند. ابزارهای جمع آوری محتوا همچنین منابع غنی برای آموزش خودتان در ترندهای نوظهور را فراهم می آورند. درست مانند تکنولوژی ، اطلاعاتی که در شبکه دردسترس است سریع مهیا می شود.و برای اینکه از پس تقاضاهای مصرف کننده بربیایید ، کسب و کارتان باید بروز باشد.

بک لینک های با ارزش بسازید و رتبه ی خود را ارتقا دهید

با اینکه این همیشه تضمین شده نیست اما گاهی جمع آوری محتوا از ناشران دیگر کمک می کند تا بک لینک های با ارزشی برای آن ها بسازید. داشتن لینک های باکیفیت مرتبط به منابع دیگر ، کمک می کند تا رتبه ی خودتان را بهتر کنید. به علاوه، آن ناشران ممکن است از کارتان خوششان بیاید و به سایت شما لینک بک بدهند. اگر نمی دانستید، باید بگوییم تصور می شود که بک لینک های باکیفیت تا اندازه ی 30% در امتیاز رتبه بندی شما در گوگل تاثیر گذارند.

محتوایی را جمع آوری کنید که مورد پسند خوانندگان تان باشد

حتما دلیلی وجود دارد که 68% مردم اخبار خود را از شبکه های اجتماعی به دست می آورند.دلیل همان ابزار جمع آورنده ی محتوای نامحدود است ، حتی اگر قابل اعتمادترین منبع نباشد. مردم شروع به معاشرت می کنند و از منابع خبری بی شماری بهره می برند.چرا شما با استفاده از یک ابزار جمع آورنده ی محتوای مورد اعتماد منبع معتبرتری نباشید که به خوانندگان همان چیزی را که می خواهند بدانند و بدون تمام اخبار جعلی و نادرست ارائه کند ؟

چطور محتوا جمع آوری کنید؟

هنگام جمع آوری محتوا باید محتاط باشید. اول، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای دیگران را سرقت نمی کنید. دوما کیفیت را بررسی کنید. اگر جمع آوری محتوا به صورت ضعیف انجام شود، ممکن است شما با محتوای کم کیفیتی روبرو شوید که مورد پسند مخاطب تان قرار نگیرد. این باعث افزایش نرخ پرش کاربر شما می شود و به رتبه ی کلی شما در جستجو آسیب می رساند. در زیر برخی از کارهایی که می توانید برای جمع آوری درست محتوا انجام دهید آورده شده است:

منابع مرتبط و دقیق را پیدا کنید

اطمینان حاصل کنید که منابع پست هایی که جمع می کنید معتبر و قابل اعتماد باشد. پست هایی را که توسط اینفلوئنسرها گذاشته می شوند و هم چنین محتوایی که در وب سایت های معتبر در حوزه ی کاری تان قرار داده می شوند را در نظر داشته باشید. هر محتوایی را که در نظر می گیرید حتما به خوبی بررسی کنید که آن ها مرتبط ، دقیق و موضوعاتی مهم برای مخاطبان تان باشند.همچنین توجه داشته باشید که برخی منابع در مقایسه با دیگر منابع احتمالا برای گزینش محتوا مساعدترند. وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، و خبرنامه ها از آنجا که دارای پلتفرم های تاثیرگذاری هستند که می توانند گفتگو را تشویق کنند و از نظرات مختلف حمایت کنند، برای گزینش محتوا مساعدترند.اگر مطمئن نیستید که از کدام سایت محتوا جمع آوری کنید، جستجوهایی با مضمون “بهترین سایت برای…” یا “سایت های برتر در زمینه…” انجام دهید. برای مثال، اگر علاقه مند به بازاریابی فیس بوک هستید، می توانید سرچ کنید “بهترین سایت ها برای بازاریابی فیس بوک”. گزینه ی دیگر جستجوی وبلاگ هاست، مانند ” بهترین وبلاگ های بازاریابی فیس بوک”. به سایت هایی که در رتبه بندی در بالاترین جایگاه هستند نگاهی بیندازید تا ببینید آیا این همان نوع محتوایی است که می خواهید با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید یا خیر.

به پست های اورجینال دیدگاه های مفید اضافه کنید

هنگام درگیر کردن خوانندگان تان با یک موضوع خاص، باید درمورد موضع خود درمورد آن مسئله صریح باشید. آیا با نویسنده مخالفید یا موافقید و چرا؟ شما چه اطلاعات اضافی دارید که بیانیه نویسنده را تایید یا رد می کند؟گزیده هایی از منابع مختلف اضافه کنید که می تواند کمک کند دیدگاه های خود را به دنبال کنندگان تان ارائه کنید. این امر نه تنها کمک می کند تا محتوا اورجینال تر به نظر برسد، بلکه به بهتر شدن جایگاه شما در رنکینگ جستجو کمک بیشتری می کند. همچنین به خوانندگان تان دلیلی می دهد که به شما مراجعه کنند و نه منابع اصلی یا سایت دیگری که از یک ابزار جمع آورنده ی محتوا استفاده می کند.

اطلاعات را به بخش هایی که خواندن آن آسان است خلاصه کنید

همه ی اطلاعات اولیه ای که جمع آوری کرده اید را در یک مقاله یا نکات مهم خلاصه کنید که راحت تر بتوان آن را دنبال کرد و خواند. این کار باعث می شود طرفداران شما به راحتی بتوانند در مدت زمان کمتری تمام جزییاتی که باید بدانند را بخوانند.دامنه توجه مردم برای رسیدگی بهتر به انبوه اطلاعات موجود تکامل یافته است. دامنه ی توجه کمتر از گذشته شده است اما به این دلیل که خوانندگان می خواهند وقت خود را صرف آنچه برایشان مهم تر است کنند. خواندن یک خلاصه به خوانندگان کمک می کند تا به سرعت تصمیم بگیرند که آیا محتوا ارزش وقت گذاشتن دارد یا خیر. انجام این کار به خوانندگان شما نشان می دهد که به تجربه ی آن ها اهمیت می دهید.خوانندگان خود را خوشحال کنید تا آن ها این خوشحالی را به شما بازگردانند و شما را به دیگران توصیه کنند.

به منابع لینک کنید

لینک ها/رفرنس هایی که داده ها را از آن جا جمع آوری کرده اید در متن بگنجانید. به این ترتیب نه تنها به نشریه اصلی اعتبار می دهید بلکه به خوانندگان تان اجازه دسترسی به محتوای بیشتر که ممکن است به دنبال آن باشند را می دهید.

به منابع خود قدرت بدهید و خوانندگان را درگیر بحث و گفتگو کنید

از خوانندگان تان سوالاتی بپرسید و از منابع خود الهام بگیرید تا به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید. بحث و گفتگو باید برای همه عینی و سالم و در ارتباط با موضوعات و مسائلی که منتشر کرده اید باشد. به زبان ساده، وقتی محتوای مناسبی را ارائه کردید که افراد در حوزه ی کاری شما در جستجوی آن هستند ، با خوانندگان درمورد راه حل هایی که می توانید مشکلات شان را حل کنید، تعامل کنید ، و دلیلی به دنبال کنندگان تان بدهید تا به برند شما اطمینان پیدا کنند.

به یاد داشته باشید که ایجاد رابطه مهم ترین ابزار بازاریابی است که در اختیار دارید. استفاده از ابزارهای جمع آوری محتوا نه تنها یک راه عالی برای اعتمادسازی است، بلکه یک روش عالی برای ایجاد رابطه های بادوام است.

ابزارهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید تا محتوا جمع آوری کنید

همانطور که گفتیم Aggregated Content یک روش اتوماتیک در جمع آوری محتواست پس برای این‌کار باید از ابزار‌هایی استفاده شود که در ادامه با این ابزار ها آشنا می‌شویم.

Curator.io

Curator.io جمع آوری و گزینش محتوا را باهم ترکیب می کند تا به شما کمک کند مناسب ترین محتوا را برای خوانندگان تان فراهم کنید. این ابزار امکاناتی از قبیل گروه بندی کردن و دسته بندی کردن وبلاگ ها و مقالات خبری را براساس علایق خوانندگان تان ارائه می کند. این ابزار کاربرپسند است که برای تازه کارها و حرفه ای ها به یک اندازه ایده آل است. این ابزار به خوبی با فیس بوک، توییتر ، RSS و دیگر منابع در رسانه های اجتماعی کار می کند.

Curation Suite

این ابزار چیزی شبیه Curator.io است. البته با این تفاوت که در درون خود فیدر RSS ندارد، این ابزار رابط کاربری دوستانه و امکانات پیشرفته گزینش محتوا را ارائه می دهد. به محض اینکه این ابزار را فعال کردید، این پلاگین یک نوارجانبی جمع آوری محتوای اختصاصی را درکنار ویرایشگر تصویری ووردپرس تان اضافه می کند.

Curata

Curata به عنوان یک ابزار جمع آوری محتوای سطح تجاری لقب گرفته است. بسیار شبیه به ابزارهای دیگر در این لیست، این ابزار منابع محتوا را باهم در یک مکان گردآوری می کند. موتور خودآموز کمک می کند تا محتوای خوب و بد را از هم جداکنید تا بتوانید مناسب ترین محتوا را پیدا کنید. سپس می توانید به طور مستقیم از همین ابزار مطالب را منتشر کنید.

BuzzSumo

این ابزار شما را قادر می سازد تا بر روند پیشرفت لینک هایتان در رسانه های اجتماعی نظارت کنید.این ابزار همچنین مطالبی که ارزش اشتراک گذاری دارند را به شما پیشنهاد می دهد. شما تنها کافیست یک موضوع را تایپ کنید، و این ابزار یک لیست هدفمند از محتوا براساس محبوبیت آن ها ایجاد می کند.می توانید لیست را براساس زبان، یا روز، و  یا نوع محتوا فیلتر کنید. برای مثال، آیا شما درجستجوی ویدیو هستید؟ یا اینفوگرافیک؟یا وبلاگ؟یا اخبار وب؟ در این جا شما می توانید به سرعت متخصصان حوزه کاری خود را پیدا کرده و مشترک وبلاگ های آن ها شوید.

Storyful

Storyful کمی متفاوت از دیگر ابزارهای جمع آوری محتوا کار می کند. این ابزار یک عنصر انسانی دارد که کمک می کند منابع را قبل از ارسال آن ها به شما تایید کنند. با توجه به داده های بسیار زیادی که به صورت آنلاین در دسترس هستند، این ابزار یک گزینه ی عالی برای یافتن باکیفیت ترین منابع برای سایت های خبررسانی است، جایی که حقایق بسیار مهم هستند.این ابزار در صورتی که با ابزار جمع آوری دیگری ترکیب شود به خوبی کار می کند. روی هم رفته تایید کردن منابع همیشه یک ایده خوب است.

Flipboard

Flipboard به عنوان سایتی شناخته می شود که مصرف کنندگان می توانند موضوعات خاصی را در آن دنبال کنند تا اخبار خود را در قالبی راحت برای خواندن به دست آورند.این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد تا در اخبار درست مانند وقتی که درحال خواندن یک مجله هستند، پیمایش کنند.اما این سایت امکاناتی نیز برای ناشران، برندها، و کسب و کارها دارد که آن ها را قادر می سازد تا محتوا را در یک فید جمع آوری کنند تا مخاطبان شان بتوانند آن را دنبال کنند. برای مثال، یک شرکت می تواند محتوای مربوط به یک رویداد را جمع آوری کند تا مقالات ، پست ها و ویدیوهای مختلفی را به عنوان نمونه نشان دهد.

فراموش نکنید که حقوق استفاده را درنظر بگیرید

این یک بحث طولانی است که آیا جمع کنندگان محتوا به ناشران اصلی آسیب می رسانند یا خیر. جمع کنندگان مشکوک محتوا را گزینش می کنند و هرطور که بخواهند از آن استفاده می کنند.این روش نادرست برای انجام کار جمع آوری است و به درآمد ناشران اصلی آسیب می رساند.همیشه قبل از استفاده از مطالب شخص دیگری در سایت خود، حقوق استفاده را درنظر بگیرید. ابزارهای جمع آوری محتوای قانونی، محتوا را نمی دزدند، بلکه فقط به شما کمک می کنند آن را به اشتراک بگذارید.اگر از محتوای کامل استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که رابطه ی شما با ناشر رابطه ی همزیستی باشد، به این معنی که هردو از آن بهره مند شوید. این ممکن است متضمن نوعی پرداخت یا فقط یک بک لینک و نام منبع باشد. اگر حقوق استفاده را به درستی رعایت نکنید می توانید با یک پرونده ی قضایی مواجه شوید که تمام تلاش شما را از بین می برد.ناشران برای ایجاد محتوا سخت کار می کنند، بنابراین وقتی آن را به اشتراک می گذارید اطمینان حاصل کنید که هردوی شما سود می برید.

نکات کلیدی و مهم

همانطور که مشاهده می کنید، جمع آوری محتوا یک استراتژی بازاریابی موثر است که می تواند شما را قادر به تهیه محتوای باکیفیت برای مخاطبان تان کند. در اینجا خلاصه ای از مواردی که باید هنگام جمع آوری محتوا به خاطر بسپارید آورده شده است:

  • از منابع مرتبط و دقیق استفاده کنید. این کار آسان است. ابزارهای جمع آوری به محض اینکه شما کلیدواژه ها را وارد کنید به طورخودکار این لیست را تولید می کنند.همیشه وقت خود را برای تایید منابع تان اختصاص دهید تا مطمئن شوید که در خوانندگان حس اعتماد ایجاد می کنید.
  • دیدگاه های خود را به پست های اورجینال اضافه کنید.استفاده از رویکردی متفاوت درمورد موضوع را درنظر بگیرید و سپس در متن خود روی آن کار کنید. این به شما کمک می کند تا درمیان رسانه های اجتماعی و دیگر سایت های جمع آورنده ی محتوا، برجسته و متمایز باشید. به علاوه، صدای منحصر به فرد شما می تواند عاملی تعیین کننده در رقابت یا درمورد مراجعه خوانندگان به شما باشد.
  • اطلاعات را به بخش های راحت برای خواندن خلاصه کنید. یک خلاصه ی سریع با نقاط مهم نتیجه ی خوبی می دهد. اگر می خواهید این کار را از این هم ساده تر کنید، می توانید هر نقطه ی مهم را به بخش مربوطش در پست اورجینال لینک کنید تا خوانندگان بتوانند دقیقا سراغ همان جایی که می خواهند بروند.
  • لینک های منبع را در متن بگنجانید. این به شناخت نویسندگان اصلی کمک می کند. همچنین به یاد داشته باشید که آن ها را به شرکت در بحث با خوانندگان دعوت کنید. مشارکت با منابع برای همه سودمند است، ازجمله برای خوانندگان تان.
  • الهام بخش خوانندگان تان باشید تا دیدگاه ها و نظرات شان را درمورد موضوع تان به اشتراک بگذارند. توجه داشته باشید که هدف از جمع آوری محتوا فقط انتشار مداوم محتوا نیست، بلکه ارائه اطلاعات ارزشمند به مشترکان تان است.گوگل محتوای مفید با کیفیت بالا را نسبت به کمیت ارزیابی می کند. اگر خوانندگان شما درگیر مطالب هستند، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما مناسب کاربران است.
  • و در آخر، بررسی کنید که آیا برای محتوایی که قصد جمع آوری آن را دارید حقوق استفاده ای وجود دارد یا خیر، و اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از آن ها مراحل مربوط به حقوق را دنبال می کنید. بسیاری از ناشران برای کمک به جمع کردن مخاطبان بیشتر به استفاده از ابزارهای جمع آوری محتوا اهمیتی نمی دهند یا حتی استفاده از آن را تشویق می کنند. برخی دیگر به آن اهمیت می دهند اجازه نمی دهند محتوای شان به صورت رایگان منتشر شود. از دردسر اجتناب کنید و در ابتدا آن را بررسی کنید.

من رسانا ، کارشناس تولید محتوا در می چند هستم. از ابتدای همکاریم با می چند تصمیم داشتم که کار های متفاوتی رو رقم بزنم و امیدوارم من رو با فعالیت ها و مقالاتم دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هشت =