بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

امروزه یکی از مهم‌ترین چالش‌های روبه‌روی کاربران شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام و نیز دیگر شبکه‌های اجتماعی مشابه، چگونگی فراهم نمودن محتواهای مناسب و پربازده برای انتشار است. عوامل موثر بسیاری در بازدهی و به اصطلاح وایرال شدن محتوا وجود دارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از انتخاب زمان مناسب برای انتشار محتوا، در نظر گرفتن سلایق مخاطبین صفحه‌ی مجازی که با استفاده از یک نرم‌افزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی کارآمد قابل دسترسی است و عوامل دیگری که ابتدا نیازمند در اختیار داشتن یک محتوای مناسب هستند. در هر صورت برای مهیا نمودن یک محتوای مناسب برای انتشار، ابتدا شما نیاز به تعیین یک موضوع و در ادامه جمع‌آوری مطالبی مانند عکس و اطلاعات در مورد آن موضوع دارید اما اینکه چگونه از این داشته‌ها بهترین استفاده را ببرید تا به جذب مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن بازدیدکنندگان به‌منظور حمایت از صفحه‌ی شما، کمک به اشتراک گذاری محتوا، خرید محصول و تحقق سایر اهدافتان منجر شود، مسئله‌ای است که قصد داریم تا در ادامه‌ی این مطلب به آن بپردازیم. در این راستا چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام در این مقاله به شما معرفی می‌شود که استفاده از آن‌ها نقش به‌سزایی در افزایش اثرگذاری محتواهای شما در اینستاگرام خواهد داشت، پس با ما همراه باشید.

بررسی تاثیرگذاری محتواهای مختلف

بررسی تاثیرگذاری محتواهای مختلف

در سال‌های اخیر شبکه‌های مجازی و تبلیغات آنلاین جایگاه حائز اهمیتی در موفقیت مشاغل مختلف پیدا کرده‌اند. شبکه‌های مجازی ابزاری قدرتمند برای به موفقیت رسیدن و رشد کسب‌وکارها هستند. این ابزارها با فراهم کردن زمینه‌ای برای به نمایش گذاشتن محصولات در معرض دید کاربران و مخاطبان پرشماری که ممکن است به محصول نیاز داشته باشند و یا در آینده‌ای نزدیک به‌دنبال خرید آن باشند و در نتیجه پیدا کردن مشتریان جدید ضمن حفظ ارتباط با مشتریانی که سابقه‌ی خرید محصول از شما را دارند، نقش قابل توجهی در توسعه‌ی کسب‌وکارهای مختلف ایفا می‌کنند و موجب ایجاد تحولی در این عرصه شده‌اند. در این میان یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی امروز اینستاگرام است که ماهانه حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد و ۳۳٪ این کاربران در گروه‌های سنی بین ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند. اشخاص مختلف با اهداف متفاوتی در این شبکه ثبت نام و شروع به فعالیت می‌کنند. برخی از این حساب‌های کاربری با هدف تبلیغات و آنلاین کردن کسب‌وکار یا به‌منظور ارائه‌ی خدمات به کاربران ایجاد می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از افراد تنها به‌عنوان صفحات شخصی اقدام به ساخت حساب در اینستاگرام می‌نمایند؛ اما خود شما وقتی به‌عنوان یک مخاطب به بررسی شبکه‌های مجازی خود می‌پردازید چه نوع محتواهایی بیشتر توجه شما را به خود جلب می‌نمایند؟ محتواهای خسته کننده با متون طولانی یا عکس‌های جذابی که بارگذاری شده‌اند؟

طبیعتا عکس‌ها برای چشمان شما دارای جذابیت بیشتری هستند. آمارها نشان می‌دهد پست‌هایی که دارای یک تصویر هستند در فیس‌بوک ۲.۳ برابر پست‌هایی که فاقد تصویر هستند، بازدهی دارند. همچنین در توییتر توییت‌هایی که تصویر دارند ۱.۵ برابر توییت‌های دیگر ریتوییت داشته‌اند و تمام این‌ها در حالی است که در اپلیکیشن اینستاگرام شما قادر به بارگذاری پست بدون تصویر نیستید.

همان‌طور که نرم‌افزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی برای زمان‌بندی و صرفه‌جویی در مدت زمان فعالیت در این شبکه‌ها به کاربران کمک فراوانی می‌کنند، نرم‌افزارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در تولید یک محتوای مناسب و قابل توجه کمک‌کننده باشند. محتواهایی که شما بارگذاری می‌کنید، باید دربردارنده‌ی چند ویژگی زیر باشند:

  • قانع کردن مخاطب برای ادامه‌ی همراهی با صفحه‌ی مجازی شما
  • قانع کردن مخاطب برای اشتراک‌گذاری مجدد محتوای بارگذاری‌شده‌ی شما
  • قانع کردن مخاطب برای خرید محصولات شما و معرفی آن‌ها به نزدیکان ( مختص کسب‌وکارها)

برای تولید محتواهای جذاب شما نیاز دارید تا از عکس‌های مختلف و مرتبط در کنار نوشته‌ها استفاده کنید زیرا معمولا متن‌ها به‌تنهایی مخاطبین زیادی ندارند. وجود تصاویر نگاه‌های مخاطب را به سمت محتواهای شما جلب خواهد نمود. نرم‌افزارهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها و بدون پرداخت هزینه‌های سنگین برای استخدام یک گرافیست و یا خرید اشتراک‌های اختصاصی نرم‌افزارها که شاید برای شما مقرون‌به‌صرفه نباشند، می‌توانید محتواهای استانداردی را تولید کنید و آن‌ها را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید.

معرفی کارآمدترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

معرفی کارآمدترین و بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

حال که تاثیر جاذبه‌های بصری در جذب مخاطبان بیشتر در بستر‌هایی همچون اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست، بیایید تا چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام را که می‌توانند به شما در ساخت تصاویر جذاب برای انتشار در اینستاگرام کمک کنند، با هم بررسی نماییم.

کنوا (Canva)

این نرم‌افزار قطعا بهترین، جامع‌ترین و ساده‌ترین نرم‌افزار موجود در این دسته است که می‌توانید آن را روی تلفن همراه شخصی خود نصب کنید و از نمونه‌های آماده‌ی موجود در آن و نیز ابزار و پنل کاربری ساده‌ی آن بهره‌مند شوید. قطعا کنوا می‌تواند بهترین انتخاب برای استفاده در زمینه‌ی طراحی پوستر برای اینستاگرام و هر شبکه‌ی اجتماعی دیگری باشد. برای مثال ۱۶۰ عدد نمونه‌ی مختلف آماده برای موضوع استوری‌های تولد مختص اینستاگرام در این نرم‌افزار یافت می‌شود. بعد از انتخاب نمونه‌ی آماده‌ی خود می‌توانید به راحتی روی محل‌های مشخص‌شده برای اضافه نمودن عکس و یا نوشته‌های خود کلیک نمایید. شما می‌توانید با پرداخت ۱ دلار امضای کنوا را از پایین عکس خود حذف نمایید و اگر استفاده‌ی مکرر از این نرم‌افزار را در نظر داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۱۳ دلار اشتراک یک‌ماهه‌ی کنوا را خریداری نمایید.

کنوا حدودا  ۲۵۰۰۰۰ نمونه‌ی آماده و ۵ گیگابایت حافظه‌ی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند برای مدیریت صفحات مجازی کافی باشد اما با خرید اشتراک یک‌ماهه‌ی کنوا می‌توانید از حافظه‌ی بدون محدودیت و میلیون‌ها نمونه‌ی آماده‌ی دیگر نیز بهره‌مند شوید.

Adobe Spark

این نرم‌افزار که روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS قابل اجراست یکی دیگر از پرطرفدارترین و کارآمدترین نرم‌افزارها در زمینه‌ی طراحی عکس و پوستر است که مقرون‌به‌صرفه هم هست. یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار طراحی و پشتیبانی آن از سوی شرکت adobe است که به‌واسطه‌ی انتشار نرم‌افزارهای Adobe Photoshop و Illustrator در صنعت طراحی بسیار مشهور است؛ اگرچه Adobe Spark به اندازه‌ی دو نرم‌افزار مشابه برای ویندوز امکانات ندارد اما در هر صورت شاهکار سوم شرکت Adobe تلقی می‌شود. در این نرم‌افزار ۳۴۰۰۰ نمونه‌ی آماده وجود دارد که به‌طور تقریبی می‌توان گفت نیمی از آن‌ها فقط برای کاربران اختصاصی در دسترس هستند اما با این وجود همچنان هزاران نمونه‌ی فوق‌العاده به‌طور رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. یکی از ابزارهای منحصربه‌فرد در این نرم‌افزار قابلیت تغییر سایز پست‌های مختلف با قالب شبکه‌های اجتماعی مختلف است که به‌راحتی امکان مهیا نمودن محتوای مناسب برای هر شبکه‌ی اجتماعی از جمله پست و استوری اینستاگرام را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دو ویژگی جذاب دیگر این نرم‌افزار که برای سیستم عامل IOS موجود است، امکان ساخت صفحات وب ساده و تدوین ویدئوهایی است که احیانا قصد استفاده از آن‌ها را دارید. لوگوی شرکت در گوشه‌ی طراحی شما ثبت می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید آن را حذف کنید. همچنین شما برای دسترسی به تمام امکانات موجود در نرم‌افزار می‌توانید اشتراک اختصاصی آن را با مبلغ ۱۰ دلار برای یک ماه خریداری نمایید.

Desygner

در بین تمامی نرم‌افزارهایی که اشاره شد و نمونه‌های مشابه دیگری که تاکنون منتشر شده است، این نرم‌افزار دارای بیشترین ابزار پیشرفته نسب به سایرین است که در عین حال استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده است. این نرم‌افزار نیز روی سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است. اگر شما قصد استفاده از نمونه‌های آماده را ندارید یا دوست دارید که در آن‌ها تغییراتی ایجاد کنید، این نرم‌افزار با ابزارهایی که در اختیار شما قرار می‌دهد، آزادی عمل را در این زمینه به شما هدیه می‌کند. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار نیز دارای هزاران نمونه‌ی آماده است که به‌طور رایگان می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

طبیعتا اگر به تغییر نمونه‌های آماده و طراحی بیشتر آن‌ها بپردازید این کار زمان بیشتری را از شما می‌گیرد اما در عین حال می‌توانید پست‌هایی را در فضای مجازی بارگذاری کنید که منحصربه‌فرد هستند. قابلیت‌های تغییر سایز و خیلی از ابزارهای دیگر در بین این نرم‌افزار و نرم‌افزار مشابه شرکت Adobe مشترک هستند که نشان دهنده‌ی قدرت این نرم‌افزار است. اشتراک اختصاصی ماهانه‌ی این نرم‌افزار نیز ۱۰ دلار است که تنها اجازه‌ی دسترسی به نمونه‌های آماده‌ی بیشتری را به شما می‌دهد.

PostLab

این نرم‌افزار که روی سیستم‌عامل اندروید قابل اجرا است، یکی از مشهورترین نرم‌افزارهای ترکیب چند عکس با یکدیگر است. در این نرم‌افزار ابزار، فریم و اشکال به‌خصوصی وجود دارد که قرار دادن چند عکس مختلف را در کنار یکدیگر به بهترین نحو انجام می‌دهند. از سوی دیگر بعد از نرم‌افزارهای حرفه‌ای شرکت Adobe در زمینه‌ی ویرایش عکس‌ (مخصوصا پرتره) این نرم‌افزار نیز ابزار و شرایط مناسب را برای انجام برخی از این تغییرات دارد که در کنار کاربری ساده این نرم‌افزار را از دیگر نرم‌افزارهای مشابه متمایز می‌کند.

جمع بندی

Canva، Adobe Spark، Desygner و PostLab چند نمونه از انواع رایگان و کارآمد در میان بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام هستند که شما به‌راحتی می‌توانید از نسخه‌های مختلف آن‌ها روی تلفن همراه هوشمند خود استفاده نمایید و از ویژگی‌هایی همچون تعداد بسیار زیادی از نمونه‌های آماده، ابزارهای پرشمار کاربردی، سهولت در استفاده و سرعت بالاتر نسبت به نرم‌افزارهای حرفه‌ای همچون Adobe Photoshop بهر‌مند شوید. در این نرم‌افزارها نمونه‌های آماده و ابزار لازم برای طراحی اکثر محتواهای گرافیکی که در کسب‌وکارها مورد نیاز هستند نیز فراهم شده است تا شما بتوانید تنها با استفاده از یک نرم‌افزار تقریبا تمام کارهای گرافیکی پیش روی خود را انجام دهید.

همچنین برای آشنایی با بهترین نرم‌افزارهای طراحی پوستر برای اینستاگرام تحت ویندوز میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

منبع : Zapier

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 3 =