تهیه فیلم آموزشی و تبلیغاتی

اصول تهیه‌ی یک فیلم آموزشی و تبلیغاتی خوب

چگونه محتوای تصویری هدفمندی بسازیم؟ یک فیلم آموزشی یا تبلیغاتی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای تهیه یک فیلم آموزشی خوب چه اصول و قواعدی را باید رعایت کنی؟ دراین مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

اصول تهیه فیلم آموزشی و تبلیغاتی

ازآنجایی که ۷۵٪ یادگیری انسان مربوط به حس بینایی است، نقش فیلم‌های آموزشی و تبلیغاتی در این بین قابل انکار نیست. تهیه‌ی یک فیلم خوب اصول و قوانین خودش را دارد که با توجه به آن نمودار موفقیت شرکت را شما به قله نزدیک‌تر می‌کند.

اصل تقویت

فیلمی که محتوای آن دانش قبلی مخاطب را تقویت کند، به او انگیزه دهد و او را به فکر فرو ببرد، تاثیرگذار خواهد بود.

اصل اختصاصی بودن

فیلم شما باید هدف‌دار باشد. وقتی فیلم موضوعی خاص را دنبال می‌کند، مخاطب بیشتر جذب آن می شود تا نسبت به فیلمی که یک محتوای کلی و عمومی را شرح می‌دهد.

اصل تناسب

فیلمی بسازیم که مخاطب خواسته‌ی خود را در آن ببیند یا او را متقاعد کند که بر خواسته‌هایش بیفزاید.

اصل تنوع مخاطب

واکنش هریک از مخاطبان فیلم ما به عوامل متعددی مانند هوش، سن، جنسیت و تجربه‌ی آنها برمی‌گردد. این اصل را در ساخت فیلم نباید ازیاد ببریم.

اصل عامل بودن

تاثیر یک فیلم روی مخاطب زمانی افزایش می‌یابد که فرد حس کند با مشاهده‌ی این فیلم خودش هم می‌تواند آن را تجربه کند.

مراحل طراحی یک فیلم

و اما طراحی یک فیلم یا در واقع تهیه‌ی یک فیلم شامل سه مرحله است:

مرحله‌ی پیش‌از تولید

برنامه‌ریزی برای تهیه‌ی فیلم ضروری است. طرح اصلی و ارائه‌ ایده‌ اولیه‌ی‌ فیلم و شناسایی مخاطبان برنامه در این قسمت انجام می‌شود. سپس برنامه‌ی کاری را با توجه به ۵ اصل ذکر شده انجام می‌دهند.

مرحله‌ی تولید

در این مرحله عوامل فنی و تولید با یکدیگر هماهنگ، تجهیزات و وسایل فراهم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مرحله‌ی پیش تولید، بررسی و اجرا می‌شوند.

مرحله‌ی پس از تولید

پس از مرحله‌ی تولید، اکثر اهداف ما تحقق یافته‌اند اما کامل نشده‌اند. با بررسی و کنترل کیفیت صدا و تصویر و برطرف کردن اشتباهات، برنامه‌ی نهایی منتشر می‌شود.

نتیجه‌گیری

برای تولید یک محتوای خوب باید اصول خاص خودش را رعایت کنیم. اگر این محتوا فیلم آموزشی یا تبلیغاتی باشد، نیازمند رعایت ۵ اصل اولیه است. البته عوامل متعدد دیگری نیز در تولید یک فیلم خوب دخیل هستند که ما در این مقاله نکات کلی آن را ذکر کردیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید پس از تولید یک محتوای خوب مخاطبین خوبی جذب کنید، فواید استفاده از بازاریابی دیجیتال را در می چند بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)

وقتی خوشحالی بنویس. وقتی ناراحتی بیشتر بنویس! کلمات وقتی روی کاغذ میاریمشون، قدرت می‌گیرند و وقتی خونده می‌شن قادرند جادو کنند! در می‌چند می‌نویسم برای شما! همراه من باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =