سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام

شبکه‌ی اجتماعی محبوب اینستاگرام که اکنون دهمین سال از عمر خود را سپری می‌کند، در حال حاضر ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که براساس آمارهای سال ۲۰۲۰ میلادی این کاربران به‌طور متوسط روزانه سی دقیقه از زمان خود را در این شبکه‌ی اجتماعی می‌گذرانند و دست کم دویست میلیون نفر از آن‌ها در طول روز حداقل از یک پروفایل یا نمایه‌ی تجاری بازدید می‌کنند. این آمارها نشان می‌دهد که چشم‌های زیادی در سراسر جهان به پست‌های اینستاگرام شما دوخته شده است، بنابراین یکی از نکاتی که رعایت آن‌ها برای شما ضرورت دارد این است که عکس‌هایی که در بستر اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، از اندازه‌ی درستی برخوردار باشند. این مطلب برای راهنمایی شما در همین زمینه آماده شده است و به شما می‌گوید که سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام چگونه‌اند و بهترین اندازه‌ی تصویر برای اینستاگرام کدام است، بنابراین شما را به مطالعه‌ی ادامه‌ی این مقاله دعوت می‌کنیم.

سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

از تاریخ ۶ جولای سال ۲۰۱۵ برنامه‌ی اینستاگرام ابعاد تصاویر قابل بارگذاری توسط کاربران را از مربع کوچک ۶۴۰ پیکسلی به اندازه‌ی ۱۰۸۰ ارتقا داد. علاوه‌براین در ۲۶ آگوست سال ۲۰۱۵ پشتیبانی از تصاویر غیر مربعی نیز به قابلیت‌های اینستاگرام اضافه شد. از آن تاریخ اندازه‌های مطلوب و مجاز غیر مربعی برای پست‌های اینستاگرام عرضی برابر با ۱۰۸۰ پیکسل و طولی معادل ۵۶۶ تا ۱۳۵۰ پیکسل را شامل می‌شود که می‌تواند به‌صورت عمودی یا افقی باشد. در واقع حداکثر رزولوشن قابل پشتیبانی در اینستاگرام تا عرض ۱۰۸۰ پیکسل است. همچنین برای پست‌های تبلیغاتی اینستاگرام نیز امکان استفاده از عکس‌های غیر مربعی وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر افقی با نسبت ابعاد ۱.۹۱ به ۱ را اشتراک‌گذاری نمایند که دقیقا با ابعاد پیش نمایش تصاویر Facebook برابری می‌کند.

با این وجود معمولا استفاده از تصاویر افقی برای بازاریابی توصیه نمی‌شود زیرا در مقایسه با تصاویر عمودی کمتر از نیمی از فضای موجود را اشغال می‌کند و این در حالی است که استفاده از تصاویر عمودی فضای بیشتری را برای مانور در اختیار شما قرار می‌دهد. در مواردی که یک عکس افقی دارید و نمی‌خواهید آن‌را به‌صورت مربعی برش دهید، استفاده از یکی از برنامه‌های رایجی که به بالا و پایین تصویر حاشیه اضافه می‌کنند، پیشنهاد می‌شود؛ البته در نظر داشته باشید در صورتی که از تصاویر افقی یا عمودی در پست‌های خود استفاده نمایید هنگام نمایش در صفحه‌ی پروفایلتان در گالری تصاویر به‌صورت مربعی نمایش داده می‌شود.

چرا پست اینستاگرام من با کیفیت ۱۰۸۰ ارسال نمی‌شود؟

وقتی عکسی را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، چه در سیستم‌عامل iOS و چه Android، عکس شما با بهترین وضوح ممکن (یعنی با عرض حداکثری ۱۰۸۰ پیکسل) پست می‌شود، اما اگر عکس‌های شما با این کیفیت بارگذاری نمی‌شوند، ممکن است چند دلیل داشته باشد:

  1. توجه کنید که عکس‌های بین ۳۲۰ × ۳۲۰ تا ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با وضوح اصلی خود بارگذاری می‌شوند.
  2. شاید اپلیکیشن اینستاگرام شما به‌روز نباشد و لازم باشد که جدیدترین نسخه‌ی آن را نصب کنید.
  3. نسخه‌ی دسک‌تاپ اینستاگرام فقط تا ۶۴۰ پیکسل از تصاویر را نمایش می‌دهد.
  4. ممکن است گوشی شما عکس‌هایی با وضوح بالا نگیرد و یا از آن‌ها پشتیبانی نکند.

همچنین لازم است بدانید در صورتی که عکسی با وضوح کمتر از ۳۲۰ پیکسل را به اشتراک بگذارید، اینستاگرام آن را تا عرض ۳۲۰ بزرگ می‌کند و اگر عکسی با وضوح خیلی بالا را به اشتراک بگذارید، اینستاگرام اندازه‌ی آن را نهایتا تا ۱۰۸۰ پیکسل نمایش خواهد داد. در واقع بهترین سایز پوستر برای اینستاگرام، اندازه‌ی ۱۰۸۰ پیکسل است، اگرچه استفاده از عکس‌های بزرگ‌تر و تقلیل آن‌ها تا این سایز در هنگام بارگذاری هم موردی ندارد اما استفاده از تصاویر کوچکتر توصیه نمی‌شود.

سایز طراحی پوستر برای استوری اینستاگرام

سایز طراحی پوستر برای استوری اینستاگرام

آمارها نشان می‌دهد که یک‌سوم از استوری‌های پربازدید اینستاگرام مربوط به کسب‌کارهای مختلف است و این خبر بسیار خوبی برای مشاغل فعال در این شبکه‌ی اجتماعی است. از سویی دیگر طبق نظرسنجی‌ها ۶۲٪ از افراد پس از مشاهده‌ی برندهای تجاری یا محصولات مختلف در استوری‌های اینستاگرام، نسبت به آن‌ها علاقه‌مند می‌شوند. این مطالب گویای آن است که استوری‌های اینستاگرام از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و برای مثال استفاده از لینک‌های تجاری در استوری‌های شما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبان بیشتر داشته باشد.

اگر می‌خواهید از استوری‌های اینستاگرام به‌صورت هدفمند استفاده کنید باید بدانید که هر آنچه که در این بخش بارگذاری می‌کنید، شامل عکس‌ها، تصاویر گرافیکی یا ویدیوها، تمام صفحه‌ی موبایل شما و مخاطبانتان را دربرمی‌گیرند و به‌صورت یک مستطیل کشیده و بلند نمایش داده می‌شوند. اندازه‌ی پیشنهادی برای تصاویر این بخش ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل یا هر نسبت ۹:۱۶ دیگر است.

در صورتی که بخشی از عکس‌های شما با قرار گرفتن در قالب استوری اینستاگرام و تبدیل شدن به این ابعاد از بین می‌روند و به‌خوبی نمایش داده نمی‌شوند، کافی است قبل از افزودن آن‌ها به استوری خود، با استفاده از الگوی برش ۹:۱۶ در هر برنامه‌ی ویرایش تصویری که به آن دسترسی دارید، آن را تغییر دهید.

سایز طراحی پوستر تبلیغاتی برای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

سایز طراحی پوستر تبلیغاتی برای اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

در صورتی که در اینستاگرام صاحب حسابی از نوع کسب‌وکار (business) باشید، می‌توانید محصولات، نام، برند تجاری و حتی پست‌های خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. طبق آمار منتشرشده در وب‌سایت رسمی اینستاگرام، امروزه ۶۰٪ از افراد در سراسر جهان محصولات جدید مورد نیاز خود را از طریق این شبکه‌ی اجتماعی پیدا می‌کنند و حدود بیست‌وپنج میلیون پروفایل تجاری همراه با دو میلیون تبلیغ‌کننده‌ی فعال در اینستاگرام حضور دارند. روزانه حدود دویست میلیون کاربر اینستاگرام از پروفایل‌های تجاری بازدید می‌کنند. آمار خیره‌کننده و بسیار جالبی هم از وضعیت بازاریابی در اینستاگرام در دست است که بیان می‌کند ۷۲٪ از کاربران اینستاگرام، اقلام و محصولاتی را که از طریق محتوای بارگذاری‌شده در بستر این شبکه‌ی اجتماعی پیدا کرده و با آن‌ها آشنا شده‌اند، خریداری می‌کنند. پرسش اساسی این است که آیا محصولات شما نیز در این بین به فروش می‌رسد؟ اگر چنین نیست شما می‌توانید با تبلیغات اینستاگرام به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید زیرا تبلیغات اینستاگرام به‌طور بالقوه ۸۴۹.۳ میلیون کاربر را هدف قرار می‌دهد و شما می‌توانید با تبلیغات مناسب، به‌خوبی به آن‌ها دسترسی یابید. در اینجا اندازه‌ها و مشخصات چهار نوع از تبلیغات اینستاگرام قرار داده شده است.

سایز تبلیغات تصویری اینستاگرام

پرکاربردترین نوع تبلیغات در اینستاگرام و فیس‌بوک، تبلیغات تصویری است. ازآنجاکه اینستاگرام پلتفرمی از نوع رسانه‌های اجتماعی با تمرکز بر اشتراک‌گذاری عکس‌ها است، اشتراک‌گذاری محتوای مطلوب بصری در این پلتفرم اهمیت ویژه‌ای دارد. تبلیغات تصویری در اینستاگرام به این اندازه‌ها و ابعاد محدود می‌شوند:

  • توضیحات (کپشن): حداکثر ۲۲۰۰ نویسه یا کاراکتر
  • فرمت مجاز تصویر: .jpg یا .png
  • حداکثر حجم فایل: ۳۰ مگابایت
  • سایز طراحی پوستر تبلیغاتی مربعی (نسبت ابعاد ۱:۱): از ۶۰۰ × ۶۰۰ پیکسل تا ۱۹۳۶ × ۱۹۳۶ پیکسل
  • سایز طراحی پوستر تبلیغاتی افقی (نسبت ابعاد ۱.۹۱:۱): از ۶۰۰ × ۳۱۵ پیکسل تا ۱۹۳۶ × ۱۹۳۶ پیکسل
  • سایز طراحی پوستر تبلیغاتی عمودی (نسبت ابعاد ۴:۵): از ۶۰۰ × ۷۵۰ پیکسل تا ۱۹۳۶ × ۱۹۳۶ پیکسل

سایز استوری تبلیغاتی اینستاگرام

قابلیت استوری اینستاگرام که از ویژگی‌های محبوب این پلتفرم است، به کاربران و صاحبان مشاغل فعال در اینستاگرام اجازه می‌دهد تا محتواهای تصویری خود را به‌شیوه‌ای جذاب‌تر و کاراتر به اشتراک بگذارند و ویژگی Highlights استوری‌ها نیز به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند استوری‌های بارگذاری‌شده را تا زمان دلخواه در پروفایل خود نگه دارند و در آنجا به نمایش بگذارند. از طریق استوری‌ها می‌توان فیلم‌های ضبط‌شده، عکس‌ها، فیلم‌های زنده، بومرنگ، متن و موسیقی ارسال نمود و برچسب‌هایی مانند موقعیت مکانی، برچسب‌های نام کاربران، دما و هشتگ‌های برگزیده‌ی خود را اضافه کرد. استوری‌های اینستاگرام باید از این اندازه‌ها و مشخصات پیروی نمایند:

  • قالب: تبلیغات عمودی تمام صفحه (۹:۱۶)
  • انواع فرمت مجاز: .jpg یا .png
  • مدت‌زمان نمایش عکس: ۵ ثانیه
  • حداکثر حجم فایل: ۴ گیگابایت (فیلم) ۳۰ مگابایت (عکس)
  • وضوح تصویر: ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰
  • حداقل سایز طراحی پوستر تبلیغاتی برای استوری: ۶۰۰ × ۱۰۶۷

سایز آگهی تبلیغاتی کالکشن اینستاگرام

تبلیغات مجموعه‌ای یا Collections اینستاگرام این گونه کار می‌کند که وقتی یک کاربر تبلیغات یا پیشنهادی را از برند تجاری شما مشاهده کند، این امکان به او داده می‌شود که مستقیما محصولات را از طریق تبلیغ مربوطه خریداری نماید. آمارها نشان می‌دهند که استفاده از مجموعه‌ها یا Collections اینستاگرام باعث رشد ۶.۳٪ در فروش می‌شود و شما نیز می‌توانید به کمک آن محصولات و تخفیف‌های خود را به‌منظور افزایش فروش خود به نمایش درآورید. کالکشن‌ها نیز از ویژگی‌های زیر برخوردارند:

  • نسبت ابعاد مجاز: ۱:۱ تا ۱۶.۹
  • حداکثر نویسه‌ی قابل استفاده: ۹۰ کاراکتر
  • فرمت‌ها و ابعاد مجاز برای تصاویر نیز مشابه تبلیغات تصویری اینستاگرام است.

سایز تبلیغات کروسل اینستاگرام

تبلیغات Carousel یا چرخ و فلکی اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا مجموعه‌ای از تصاویر یا فیلم‌های پیمایشی را به‌جای یک تصویر واحد به نمایش بگذارید.

در اینجا برخی از مشخصات تبلیغات کروسلی اینستاگرام را مشاهده می‌نمایید:

  • حداقل تعداد کارت‌های کروسل: ۲
  • حداکثر تعداد کارت‌های کروسل: ۱۰
  • نسبت تصویری: ۱: ۱ (توصیه می‌شود)
  • وضوح تصویر: ۱۰۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (توصیه می‌شود)
  • فرمت مجاز فایل تصویری: .jpg و .png
  • حداکثر حجم فایل تصویری: ۳۰ مگابایت
  • حداکثر طول فیلم: ۲۴۰ دقیقه (۱۵ ثانیه توصیه می‌شود)
  • فرمت مجاز فایل ویدیویی: .mp۴
  • حداکثر حجم فایل ویدیویی: ۴ گیگابایت

جمع‌بندی

ما تلاش کردیم تا در این مطلب سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام را برای همه کاربردهای قابل استفاده در این برنامه مثل اندازه‌ی تصویر قابل بارگذاری در پست اینستاگرامی، استوری یا تبلیغات، برای شما شرح دهیم. شما نیز می‌توانید با اشتراک‌گذاری این مطلب، به دیگران هم کمک کنید تا بهترین سایزهای طراحی پوستر برای اینستاگرام را بشناسند و از آن‌ها استفاده کنند. هم چنین برای آشنایی با سایزهای طراحی پوستر برای تلگرام، به ان مقاله مراجعه کنید. سپاس که تا پایان با ما همراه بودید!

منبع : louisem.com

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =